skip to Main Content

ورود ۸۰ دانش آموز هرمزگانی به رشته پزشکی/ قبولی رشته های مهندسی دانشگاه های معتبر افزایش یافته است

به گزارش بادگیر نیوز؛ استخدام اطلاعات اولیه از نتایج کنکور ۹۸ بیانگر آن است که در سه رشته پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی، تعداد ۸۰ دانش آموز هرمزگانی وارد دانشگاه شدند که این آمار جدای رشته های دیگر پزشکی و پیراپزشکی می بشد و شواهد نشان از رشد قبولی دانش آموزان هرمزگانی دررشته های مهندسی دانشگاههای معتبر و مشهور کشور دارد.
از استخراج اولیه اطلاعات کنکور سراسری سال ۹۸ کشور، حاکی از رشد قبولی دانش آموزان هرمزگان در رشته های پزشکی و مهندسی دانشگاههای معتبر کشور دارد.
سال گذشته رتبه قبولی هرمزگان در کنکورسراسری با جهش چندپله ای به جایگاه هفدهم کشور رسید و امید است با نتایج کنکور سال جاری این جایگاه ارتقاء یابد.
از جهش علمی قابل محسوس دانش آموزان استان در سال جاری می توان به جذب حدود ۱۰۵درصدی سهمیه دانشگاه فرهنگیان توسط دانش آموزان هرمزگانی اشاره کرد که برای اولین بار در استان رخ داده است و همیشه بخشی از سهمیه استان بعلت تراز علمی دانش آموزان و نیاوردن حد نصاب علمی از بین می رفت.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در همین راستا با اشاره به پالایش اولیه رتبه های کنکور سال ۹۸، اظهار داشت: نتایج کامل کنکور همیشه بعد از ماه مهر توسط سازمان سنجش کشور به استان ها اعلام می شود ولی در پالایش های اولیه از مناطق ۲۲ گانه آموزش و پرورش تا کنون ۸۰ دانش آموز هرمزگانی در رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی موفق شدند وارد دانشگاه علوم پزشکی شوند.
وی افزود: این آمار جدای از آمار قبول شدگان در رشته های زیر مجموعه پزشکی و پیراپزشکی ازجمله پرستاری، مامایی، هوش بری، اتاق عمل و غیره است.
موسی دادی زاده سرخائی ادامه داد:آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس با ۳۴پذیرفته در دانشگاه علوم پزشکی در سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و دارو سازی، بیشترین میزان قبولی را داشته است .
این مسئول آموزش و پرورش ناحیه دو بندرعباس با قبولی ۱۸ نفردر رشته های پزشکی را در جایگاه دوم استان خواند و آمار پذیرفته شدگان شهرستان بستک در این سه رشته پزشکی را ۱۰ قبولی، شهرستان رودان با ۴ قبولی، پارسیان با ۴ پذیرفته شده، جناح با ۵ قبولی، لنگه با دو نفرقبولی و میناب و قشم با یک قبولی، عنولن کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان به رشد قبول شدگان در رشته های مهندسی دانشگاه های بزرگ کشور اشاره کرد و گفت: نتایج کلی کنکور از طریق سازمان سنجش اعلام نشده است ولی شواهد دال بر رشد کمی و کیفی رشته های قبولی دانش آموزان ما در دانشگاه های بزرگ ومعتبر کشور ازجمله دانشگاه صنعتی شریف،امیر کبیر، دانشگاه تهران، دانشگاه شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد می باشد.
دادی زاده بیان کرد: خوشبختانه جایگاه علمی و رتبه علمی دانش اموزان هرمزگان در کنکور ۹۸ بسیار مطلوب بود به گونه ای که شاهد قبولی تعداد زیادی از دانش آموزان در رشته های خوب دانشگاههای معتبر کشور هستیم و از طرفی با کسب تراز علمی خوب توسط دانش اموزان هرمزگان، صدرصد سهمیه دانشگاه فرهنگیان استان برای اولین جذب شد و همچنین به علت عملکرد خوب علمی دانش اموزان ما، حدود ۵درصد نیز از سهمیه دیگر استانها را جذب کردیم.

 

انتشار دهنده :آرزو محمدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top