skip to Main Content

برخورد جدی با اخلال گران نظم و امنیت در فضای مجازی

به گزارش بادگیر نیوز؛سرهنگ “علی اصغر افتخاری”  گفت: با توجه به نگارش نوپای قانون جرایم رایانه ای ، حتماً حفره های کوچک قانونی در این عرصه وجود دارد،اتفاقاً بزهکاران از این موضوع و همچنین پایین بودن سطح سواد رسانه ای مردم برای رسیدن به مقاصد شوم خود بهره برداری می کنند.

وی افزود: جرایم فضای مجازی شامل مصادیق مجرمانه از قبیل هتک حیثیت و نشر اکاذیب،جرایم علیه محرمانگی داده ها و سامانه های رایانه ای،جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی،تهدید و اخاذی ،سرقت و کلاهبرداری مرتبط با رایانه ، مزاحمت های اینترنتی ، به ویژه جرایم علیه امنیت و آسایش عمومی می باشد.

سرهنگ افتخاری بیان داشت : با توجه به نیاز روزافزون نسل جوان به بهره گیری از خدمات گسترده شبکه جهانی اینترنت ، آگاهی بخشی جهت شناخت آسیب های فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی موبایلی و ارتقای سواد رسانه ای مردم به تنهایی کافی نیست بلکه می توان با فرهنگ سازی ، به صورت اثربخش از شکل گیری آسیب های اجتماعی و اقتصادی پیشگیری نماییم.

این مسئول انتظامی اذعان داشت:ضرورت مقابله جدی و سریع با هنجارشکنان در فضای مجازی از طریق پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات با همیاری دستگاه های اجرایی و نظارتی موجب دلگرمی و آرامش خاطر مردم برای فعالیت سالم در فضای مجازی خواهد گردید.

وی افزود: در بحث کنترل فضای مجازی نقش پلیس فتا شبیه یک کلانتری در فضای واقعی می باشد البته با پیچیدگی های متنوع و گسترده،بنابراین بزه دیدگان فضای مجازی برای تشکیل پرونده به پلیس فتا مراجعه تا مطابق دستورات مقام قضایی مجرمین شناسایی و دستگیر شوند.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان تصریح کرد : پلیس فتا به کاربرانی که می خواهند با راه اندازی صفحات مجازی مجرمانه تحت عناوین فروش مواد مخدر،مشروبات الکلی،سلاح و مهمات و سایر محتوای مجرمانه باعث هنجارشکنی و آسیب به امنیت و آسایش جامعه شوند هشدار می دهد که افسران کارآمد و متخصص این پلیس با رصد شبانه روزی فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی اقدام به شناسایی متهمین و برخورد قاطع قضایی با اراذل و اوباش در فضای مجازی می نمایند که خوشبختانه دستاوردهای درخشان و اثرگذاری در این حوزه داشته ایم.
سرهنگ “علی اصغر افتخاری” در پایان خاطر نشان کرد: توصیه می شود شهروندان به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه و گزارش جرائم سایبری به وب سایت ‎www.cyberpolice.ir مراجعه نمایند .

انتشار دهنده: آرزو محمدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top