skip to Main Content

وجود ۲۲ شهرک و ناحیه صنعتی در هرمزگان

به گزارش بادگیر نیوز؛سید امیر امیرزاده مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان امروز صبح در جمع خبرنگاران با اشاره به سه پروژه عمرانی با اعتبار سه میلیارد و ۲۸۸ میلیون تومان گفت:،۱۰ طرح تولیدی با ۱۸۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و چهار پروژه عملیات اجرایی با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

 

وی افزود: یک واحد پالایشگاهی احیا شده با ۶۰ میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری و دو پروژه نیز در قالب واحدهای مسئولیت اجتماعی که یکی در روستای دهوستطی میناب به بهره برداری می رسد و دیگری عملیات اجرایی یک باب مدرسه با اعتبار ۱۴ میلیون تومان در بندرعباس است.

 

امیرزاده در ادامه با اشاره به اینکه ۲۲ شهرک و ناحیه صنعتی در هرمزگان وجود دارد، عنوان کرد: شش شهرک صنعتی دیگر نیز در دست ساخت است که دو شهرک نیز توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است.

 

وی ادامه داد: شهرک صنعتی خصوصی آفتاب نیز مصوبه آن هفته گذشته گرفته شد و به عنوان شهرک صنعتی جنرال در بندر آفتاب شهرستان بندرلنگه راه اندازی می شود.

 

وی حجم اراضی در اختیار شهرک های صنعتی در هرمزگان را چهار هزار و ۷۰۰ هکتار ذکر کرد و گفت: ۲۰۲ هکتار در سال جاری در حوزه زیرساخت به اراضی صنعتی استان اضافه می شود و در حوزه نرم افزار نیز برنامه های مختلفی ازجمله ارائه آموزش، توسعه بازار، پروژه های مشاوره ای، تامین مالی و ارتقای فناوری برای صنایع مستقر در شهرک های صنعتی در نظر گرفته شده است.

 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تاکنون هزار و ۲۰ قرارداد سرمایه گذاری منعقد شده است، گفت: ۴۱۰ طرح با ظرفیت اشتغالزایی پنج هزار و ۴۰۰ نفر به بهره برداری رسیده است.

 

وی با اذعان به اینکه کمتر از ۳۰ درصد از واحدها غیر فعال هستند، افزود: ۳۰ واحد در شهرک های صنعتی استان هرمزگان در سال ۹۷ به چرخه تولید بازگشت که موجب اشتغال ۴۲۶ نفر شد و امسال درصدد هستیم که ۵۰ واحد به چرخه تولید بازگردانده شود که تاکنون ۱۲ واحد به چرخه تولید برگشته که موجب اشتغالزایی ۱۹۶ نفر شده است.

 

امیرزاد با بیان اینکه ۷۰ قراداد سرمایه گذاری در شهرک صنعتی خلیج فارس منعقد شده است، اظهار کرد: ۷۰۰ میلیون دلار از محصولات شرکت های تولیدی شهرک های صنعتی هرمزگان از جمله فراورده های نفتی نظیر قیر، فراورده های خرما، فراورده های شیلاتی و …  در سال گذشته به کشورهای مختلف صادر شد.

 

وی از کمبود نقدینگی، وجود برخی مشکلات در تامین مواد اولیه، تامین منابع مالی، بازار و مدیریتی را از چالش های فراروی شرکت های مستقر در شهرک های صنعتی اعلام کرد.

انتشار دهنده:آرزو محمدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top