skip to Main Content

دستگیری متهم سابقه‌دار سایبری در زمینه اغفال دختران

به گزارش پایگاه خبری بادگیر؛دوم علی اصغر افتخاری، رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: طی مراجعه احدی از شهروندان بندرعباس مبنی بر مزاحمت و تهدید انتشار تصاویر خصوصی، با توجه به حساسیت پرونده، موضوع به صورت ویژه در دستور کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: برابر اظهارات شاکیه فردی در شبکه‌های اجتماعی با شماره ناشناس اقدام به تهدید وی نموده و مدعی شده که از شاکیه فیلم در اختیار دارد و برای عدم انتشار آنها در فضای مجازی قصد اخاذی را داشته است. همچنین این فرد ناشناس علاوه بر ایجاد مشکل برای شاکیه برای خانواده وی نیز مزاحمت بوجود آورده بود.

افتخاری بیان کرد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی و شگردهای خاص پلیسی متهم به هویت ب.م شناسایی گردید. با شناسایی به موقع هویت متهم و بررسی سوابق وی مشخص گردید وی جز متهمین سابقه‌دار در امر اغفال دختران جوان و تهدید و اخاذی از آنها می‌باشد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با توجه به سابقه‌دار بودن متهم با هماهنگی مقام محترم قضایی و شناسایی مخفیگاه وی در شهر بندرعباس، با رعایت اصل غافلگیری متهم دستگیر و به همراه ادله جرم شامل لپ تاپ، یک عدد گوشی‌ تلفن همراه، تعدادی سیم کارت و حافظه جانبی به پلیس فتا دلالت گردید.

وی افزود: در بازجویی به عمل آمده از متهم ابتدا منکر هرگونه اتهامی نسبت به خود گردید ولی در ادامه با روبه رو شدن با مستندات جمع آوری شده به بزه ارتکابی مبنی بر تهدید به انتشار فیلم ‌و تصاویر شخصی شاکیه و اخاذی از وی اعتراف و این گونه بیان داشت حدود یک ماه پیش در یکی از شبکه‌های اجتماعی به قصد ازدواج با شاکیه پرونده آشنا و پس از جلب اعتماد و ابراز علاقه به ایشان، چندین مرحله حضوری ملاقات نمودن. در ادامه شاکیه را به منزل مسکونی خود دعوت نموده و متهم ضمن تهدید شاکیه اقدام به تهیه فیلم و عکس از ایشان می نماید. بعد گذشت مدتی شاکیه ارتباط خود را با متهم قطع می‌نماید و متهم برای انتقام جویی اقدام به مزاحمت برای خانواده وی نمود.

افتخاری با اشاره به اینکه ضمن دعوت شاکیه به این پلیس، هدف از این عمل متهم را سوء استفاده از اعتماد وی بیان داشت، گفت: با بررسی فنی ادله کشف شده از متهم مشخص گردید تصاویر و فیلم‌های بسیاری از دختران نوجوان و جوان که متهم اقدام به اغفال آنها نموده و اقدام به سوء استفاده از آنها جهت اعمال شیطانی خود نموده بود استخراج گردید.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان خاطر نشان کرد: قانون گذار برای افرادی که در فضای مجازی اقدام به ایجاد مزاحمت و کلاهبرداری می‌نمایند با جدیت تمام برخورد می‌نماید. همچنین شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر و بهره مندی از مطالب آموزنده به سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir مراجعه نمایند.

 

انتهای پیام/

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top