skip to Main Content

ایران به ابرقدرتی برای حمایت از مستضعفان جهان تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری بادگیر، آیت‌الله غلامعلی نعیم آبادی امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های نیمه شعبان با اشاره به برخی روایات در مورد آخر الزمان اظهار داشت: برداشت‌های سلیقه ای و سطحی‌نگری در متون اسلامی بر خلاف اندیشه های اسلامی است و ما امروز درستی بسیاری از روایات آخر الزمانی را با تمامی جزئیات می بینیم.

وی برتری انسان‌ها بر اساس نژاد، قومیت و رنگ پوست را در دوران حکومت امام مهدی(عج) باطل دانست و افزود: همان گونه که پیامبر اسلام(ص) برتری انسان‌ها را به تقوا دانسته است در دوران آن حضرت نیز چنین است و تمامی معیارهای برتری که امروز بشریت برای خود ترسیم نموده باطل می‌شود.

امام جمعه بندرعباس بیان داشت: قوی ترین نوع حکومت در جهان متعلق به پیامبر اسلام(ص) بود اما این حکومت منحصر در محدوده خاصی قرار داشت که با ظهور امام زمان(عج) الگوی حکومت نبوی جهانی خواهد شد.

آیت الله نعیم آبادی تفسیر بیان ارزشمند پیامبر اسلام(ص) را در انقلاب اسلامی مردم ایران دانست که با ترویج گفتمان دینی در جهان، زمینه ظهور آن حضرت را فراهم می کند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) از متون اهل سنت به تکلیف مردم در دوران غیبت امام زمان(عج) اشاره کرد و افزود: پیامبر اسلام به خروج مردمی از سوی مشرق اشاره نموده که زمینه ظهور آن حضرت را فراهم می کنند.

امام جمعه بندرعباس گفت: امروز ایران به ابرقدرتی تبدیل شده است که عزت و استقلال و حمایت از مستضعفان جهان را در رأس امور خود قرار داده و به همین دلیل در بسیاری از کشورهای جهان اعم از اسلامی و غیر اسلامی از محبوبیت خاصی برخوردار شده است.

آیت‌الله نعیم آبادی با بیان اینکه ولایت فقیه، ولایت مکتب و حاکمیت دین است و حاکمیت ولایت‌فقیه یک پایه و اساسی است که هم بر خود تسلط دارد و هم حافظ دین و مطیع امر حضرت مهدی (عج) است، گفت: اجرای احکام الهی، دفاع از عقاید و کیان اسلامی و ترویج خوبی ها در جامعه اسلامی از اهم وظایف ولایت فقیه در زمان غیبت امام عصر(عج) است.

وی با اشاره به اینکه حضرت مهدی(عج) در زمان ظهور فاقد کتاب و آیین جدیدی است، ادامه داد: فلسفه ظهور آن حضرت احیای دین اسلام و حاکمیت بخشیدن به دین در سطح جهان است که غیر از حکومت آن حضرت، حکومتی دیگر نباشد زیرا حاکمیت بر دین توسط کسی که شناختی از دین ندارد امکان پذیر نیست و این ولایت فقیه است که می تواند زمینه ساز حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) در جهان باشد.

آیت‌الله نعیم آبادی بر ضرورت شناخت مهدویت و ولایت فقیه در جامعه اسلامی تأکید کرد و پیرامون  نقش ولایت فقیه در فراهم کردن زمینه ظهور امام عصر(عج) اظهار داشت: بعضی مواقع در جامعه دیده می شود که نسبت به ولایت فقیه و مهدویت یک تفسیر دقیق و واضحی وجود ندارد و به همین دلیل مشکلات و معضلاتی را در جامعه پدید می آورند و اگر این دو مقوله به خوبی در جامعه شناخته شود و همه آن را درک کنند دیگر کسی در مسیر اشتباه قدم بر نمی‌دارد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان کتاب قرآن را قانون اساسی کل جهان در زمان حضرت مهدی(عج) عنوان و تصریح کرد: اعتقاد به ولایت فقیه، اعتقادی است قطعی و غیر قابل تردید و تمام ضعف‌ها و معضلات در جامعه، نتیجه جاری نشدن احکام الهی است اگر به احکام الهی عمل شود جهان پر از برکت می شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به جایگاه و اهمیت موضوع خمس تصریح کرد: اهمیت موضوع خمس اگر از زکات بالاتر نباشد پائین‌تر نیست اما باید توجه داشت که آگاهی مردم نسبت به این مقوله مهم دینی اندک است و از سوی دیگر دشمن از جهات مختلف به آن حمله می‌کند و خمس را زیر سوال می‌برد.

منبع:تسنیم

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top