skip to Main Content

رهنمودهای روشنگرانه رهبری نقشه راه دولت یازدهم

حمایت های آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب از دولت یازدهم از آغاز فعالیتش به عنوان سرمایه و تکیه گاهی مطمئن برای دولتمردان محسوب می شود و رهنمودهای مدبرانه ایشان همواره پشتیبان خوبی برای اجرای برنامه ها و سیاست های این دولت است.

آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در عرصه های مختلف حمایت خویش را از دولت یازدهم اعلام کرده اند و ایشان به طور ویژه در جریان امضای برجام و پایان بخشیدن به پرونده ساختگی هسته ای ایران همواره در کنار دولت و تیم مذاکره کننده بوده اند و در دیدار مسوولان و کارگزاران نظام در ۱۶ تیر ۱۳۹۳ خورشیدی با اعلام حمایت قاطع از دولت فرمودند: «همه بدانند بنده دولت را حمایت و تایید می‌کنم و از همه توانم برای کمک به دولت استفاده می‌کنم و به مسوولان بلندپایه آن اعتماد دارم.»

دولت یازدهم نیز با بهره گیری از فضای همدلی و همبستگی ملی ایجاد شده پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ خورشیدی و استفاده از منویات و تدبیرهای هوشمندانه رهبری در جهت پیشبرد اهداف عالی نظام و مصالح کشور گام برداشت و در این مسیر نیز به توفیقات بزرگی در حوزه های گوناگون دست یافت و آرامش و ثبات را به جامعه بازگرداند.

گروه اطلاع رسانی ایرنا در آستانه پایان کار دولت یازدهم به محوربندی سخنان حسن روحانی رییس جمهوری در ارتباط با منویات مقام معظم رهبری اقدام کرده است.

**پایبندی دولت یازدهم به رهنمودهای رهبری
– امروز همه ما هدایت ها و ارشادات رهبر معظم انقلاب را با جان و دل قبول داریم و سرلوحه کار قرار داده ایم و این عامل مهمی برای پیوند و اتحاد همه مسوولان نظام است.(رییس جمهوری در جمع نمایندگان استان لرستان،۲۶ خرداد ۱۳۹۳)

– دولت با تمام جدیت، خود را متعهد به پیگیری رهنمودهای مقام معظم رهبری می داند.(رییس جمهوری در جلسه هیات دولت،۱۲ شهریور ۱۳۹۳)

– همه نهادهای مسوول باید با تلاشی افزونتر در مسیر طولانی تحقق اهداف فرهنگی انقلاب اسلامی به جبران کاستی ها بپردازند و با افزایش اعتماد و مشارکت مردم، شکوفایی ارزش های اخلاقی و اسلامی در جامعه را سامان دهند. بی‌تردید در این راه بلند، رهنمودها و حمایت‌های رهبری بزرگوار، هدایتگر و توان‌افزا خواهد بود و تلاش های شورای عالی انقلاب فرهنگی را جهت خواهد داد.(قدردانی رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی۲۶ مهر ۱۳۹۳)

– دولت و ملت طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر ایجاد سد معنوی در برابر تهاجمات بیگانگان و معاندان نظام، انقلاب و ایران، ایستادگی و مقاومت کرده و خواهند کرد. (رییس جمهوری در جلسه هیات دولت، هشتم شهریور ۱۳۹۴)

– مذاکره کنندگان هسته‌ای کشورمان تلاش کردند تا سخنی از رهبر معظم انقلاب بر زمین نماند و اگر لازم بوده برای این هدف چندین شبانه‌روز به بحث و گفت وگو پرداختند و به دکتر ظریف تأکید داشتم که سخنی از حضرت آقا بر زمین نماند و البته وی نیز با توانمندی، شهامت، ایستادگی و کاردانی این کار بزرگ را انجام داد. اگر حضور رهبری معظم انقلاب در این صحنه نبودند شاهد انسجام و وحدت ملی نبودیم و دستاوردهای ما در سطح کنونی قرار نداشت و چه بسا شاید دستاوردی نداشتیم لذا اساس کار در این صحنه لطف خدا و ایستادگی ملت و رهنمودهای رهبری معظم انقلاب بود. (رییس جمهوری در مراسم تجلیل از خانواده شهدای هسته ای، هفتم اسفند ۱۳۹۴)

– معظم له از مصوبات دولت یازدهم در برخورد با حقوق های نامتعارف رضایت دارند که البته باید کماکان اقدامات تکمیلی و تلاش های بیشتری انجام شود. (رییس جمهوری در جلسه هیات دولت، هفتم شهریور ۱۳۹۵)

** وجود رهبر معظم انقلاب ضمانت رشد و تعالی نظام اسلامی
– وجود رهبر معظم انقلاب حرکت رو به رشد نظام اسلامی را تضمین می‌کند.(رییس جمهوری در عیادت از رهبر معظم انقلاب،۲۲ شهریور ۱۳۹۳)

– مقام معظم رهبری همچون لنگرگاهی مطمئن برای کشتی کشور در برابر تلاطمات هستند.(رییس جمهوری در جلسه هیأت دولت،۲۳ شهریور ۱۳۹۳)

– با تیزبینی رهبر معظم انقلاب و با دقت ملت و دولت و نیروهای نظامی نخواهیم گذاشت شعله درگیری و ناامنی به مرزهای ایران برسد و خواست بدخواهان محقق شود. ان‌شاء الله کشور ما امن‌تر از گذشته با برادری، محبت، یکپارچگی و انسجام در مسیر توسعه راه خود را ادامه خواهد داد. (رییس جمهوری در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی،۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴)

– به حول و قوه الهی با حمایت و پشتیبانی مردم و ارشادات رهبر معظم انقلاب اسلامی از پیچ‌های مختلف در زمینه هسته‌ای عبور خواهیم کرد. (رییس جمهوری در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی،۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴)

** رهنمودهای رهبر انقلاب راهنمای دولت یازدهم
– تغییر جهت مثبت اقتصاد کشور با حمایت و حضور فداکارانه ملت ایران در صحنه‌های مختلف از یک سو و حمایت و راهنمایی های رهبر معظم انقلاب که همواره حامی و راهنمای دولت بودند، محقق شد که نمونه آن راهنمایی های داهیانه معظم له در موضوع اقتصاد مقاومتی است.(رییس جمهوری در جلسه هیات دولت، ۲۷ خرداد ۱۳۹۴)

– توفیق ملی ما و افتخار موفقیت ما در مذاکرات، برای ملت ایران و رهبری معظم انقلاب خواهد بود که هدایت‌ها و حمایت‌ها از ناحیه ایشان بود و قدم ها را در چارچوب رهنمودهای معظم له برداشته‌ایم. (رییس جمهوری در دیدار سران قوا و مسوولان ارشد نظام، سوم تیر ۱۳۹۴)

– حمایت‌ها و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی از تیم مذاکره کننده هسته ای، سرمایه برای موفقیت بود و موجب گردید تا مذاکره کنندگان با قدرت بیشتری پای میز مذاکره از حقوق ملت بزرگ دفاع کنند. (رییس جمهوری در دیداری با اعضای تیم هسته‌ای و خانواده‌های آنان، ۳۱ تیر ۱۳۹۴)

– رهبر معظم انقلاب همواره با رهنمودهای خود دولت را در زمینه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاست خارجی کمک کرده اند.(رییس جمهوری در جلسه هیات دولت، هشتم شهریور ۱۳۹۴)

– در کنار لطف خداوند متعال و همت و ایستادگی مردم، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بسیار کارگشا بود و هر زمان که از ایشان درخواست ملاقات و ارایه مشورت داشتیم هیچگاه دریغ نکردند و تمام تجربیات ذی‌قیمت خویش و نیز چارچوب‌های مشخص و دقیقی را پیش پای مذاکره کنندگان قرار دادند. (رییس جمهوری در مراسم تجلیل از خانواده شهدای هسته ای، هفتم اسفند ۱۳۹۴)

– امروز رهبری عزیز انقلاب و هدایت‌های معظم له فرصت خوبی برای ما بوجود آورده است. امروز وحدت و انسجام ملی فرصت خوبی را در کشور بوجود آورده است و امروز نگاه جدید جهان به ایران فرصت خوبی به وجود آورده است که باید از این فرصت ها به خوبی استفاده کنیم.(رییس جمهوری در مراسم بزرگداشت روز ملی فناوری هسته‌ای، ۱۹ فروردین ۱۳۹۵)

– رهبری مقتدر و فرهیخته ما که همه جا راهنمای ما بود در خرداد ۹۲ ما را راهنمایی کرد؛ ایشان مسیر را برای آراء مردم هموار کرد. در مذاکرات هسته‌ای هم ایشان هدایت، حمایت و تدبیر کرد و اگر دولت ما، دولت تدبیر و امید بود، هم تدبیر را از ایشان آموختیم و هم امید را از ایشان گرفتیم.(رییس جمهوری در مراسم بزرگداشت روز ملی فناوری هسته‌ای، ۱۹ فروردین ۱۳۹۵)

– حضور و پشتیبانی ملت بزرگ ایران و هدایت‌های مقام معظم ‏رهبری بود که توانست شرایطی را ایجاد کند تا دیپلمات‌های قدرتمند ما بتوانند در برابر دنیا چنان مذاکره‌ای را ‏انجام دهند که در یک روز شش قطعنامه ظالمانه علیه ملت ایران به یکباره لغو شود.‏(رییس جمهوری در اجتماع مردم خمین، سوم آبان ۱۳۹۵)

– بی‌شک حمایت مستمر رهبری که می‌تواند پایه اصلی هماهنگی همه نهادها و قوا در نظام ‏باشد، سرمایه گرانقدر دستگاه‌های مسوول اقتصادی در دولت است تا بر تلاش خود بیفزایند و ‏رشد حاصل شده در تولید ملی را پایدار کنند و با شتاب افزون‌تر در روند اشتغالزایی به دست ‏آمده، پاسخگوی نیروی عظیم جوانان جویای کار باشند.‏(رییس جمهوری در نامه ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی، دوم فروردین ۱۳۹۶)

– از طرف خود و ملت بزرگوار ایران از وزیر امور خارجه، تیم مذاکره کننده، رییس سازمان انرژی اتمی و تیم حقوقی و همه کسانی که به هر نحوی دولت را از آغاز تاکنون کمک کردند، تشکر و سپاسگزاری می‌کنم و امیدوارم حمایت ملت و رهبری معظم انقلاب پشتیبانی راه آنان باشد.(رییس جمهوری در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم،۱۴ فروردین ۱۳۹۴)

**رهنمودهای رهبری و دستاوردهای دولت یازدهم
– اگرچه تنگناها و مشکلات کشور، فراوان است اما افق‌های آینده روشن و امیدبخش است. اگر خلق حماسه سیاسی با تدبیر رهبری معظم انقلاب و امید ملت ما میسر شد، خلق حماسه اقتصادی نیز ممکن خواهد بود. (سخنان حسن روحانی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری،۱۳ مرداد ۱۳۹۲)

– پیگیری ها و حساسیت رهبر معظم انقلاب تحرک فوق‌العاده دستگاه‌های مسوول در حوزه اجتماعی را ایجاب می کند. (رییس‌ جمهوری در جلسه شورای اجتماعی کشور، نهم شهریور ۱۳۹۵)

**نقش برجسته فتوای رهبری و برجام
– امروز با اعلام رسمی اجرای برجام، از پرونده هسته‌ای ایران، «امنیت‌زدایی» شد؛ قطعنامه‌های ظالمانه علیه ملت ایران، لغو گردید؛ طومار تحریم درهم پیچیده شد، حقوق هسته‌ای ایران تثبیت گردید و اقتصاد ایران در مدار اقتصاد جهانی قرار گرفت. ما با عنایات حق و نصرت الهی و توجهات حضرت ولی عصر (ارواحنا له الفداء) و به استناد فتوای مقام معظم رهبری درباره حرمت سلاح هسته‌ای و با اتکاء به رأی ملت شریف ایران در ۲۴ خرداد ۱۳۹۲ و با مهارت دیپلمات‌ها و توانمندی دانشمندان هسته‌ای توانستیم در مذاکراتی حرفه‌ای و پیچیده، با عزت و اقتدار، با جهان به توافق برسیم. (بیانیه رییس جمهوری در خطاب به ملت ایران،۲۷ دی ۱۳۹۴)

– آیا افتخار نمی‌کنیم به این که رییس جمهور آمریکا که به ظاهر بالاترین قدرت اقتصادی و نظامی دنیا را برعهده دارد در برابر فتوای رهبر معظم انقلاب سر فرود آورده و می‌گوید به صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران به خاطر فتوای تاریخی رهبر ایران اعتماد دارم. این بدان معناست که دنیا هم رهبری مقام معظم رهبری را به خوبی درک کرده و می‌داند که فتوا در یک جامعه اسلامی چه جایگاه بزرگی دارد و به خوبی آگاه است که اگر رهبری ایران سخنی می‌گویند دنیا باید به این سخن و قول ایشان اعتماد کند. (رییس جمهوری در مراسم تجلیل از خانواده شهدای هسته ای، هفتم اسفند ۱۳۹۴)

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top