skip to Main Content

بندرلنگه و پارسیان هنوز به فرهیختگان و افراد پُر پِرستیژ خود برای انتخابات ایمان و ایقانى ندارند

بندرلنگه و پارسیان هنوز به فرهیختگان و افراد پُر پِرستیژ خود برای انتخابات ایمان و ایقانى ندارند

barahoye

قصه‌ى انتخابات در غرب استان هرمزگان همواره پرغصّه است و این دوره نیز شواهد موجود روال تازه‌اى را نوید نمی‌دهد. باز همان طرق سنتى بر رف قصه‌ى انتخابات در غرب استان هرمزگان همواره پرغصّه است و این دوره نیز شواهد موجود روال تازه‌اى را نوید نمیدهد.

باز همان طرق سنتى بر رفتار کاندیداهاى احتمالى، فرهیختگان، عوام و همه‌ى اقشار جامعه حاکم است. پوپولیسم و عوام گرایى نه تنها رنگ نباخته که با حدتى مضاعف بازتولید می‌شود.

کاندیداهاى محتمل سوداى تجمیع رای دارند و چه وسیله‌ها که در راستاى این هدف موجّه قلمداد نمی‌گردد. فرهیختگان منطقه نیز همچون روال همیشگى طریق انفعال پیشه کرده و بیش از آن که سوداى تاثیرگذارى داشته باشند، تمنّاى تاثیرپذیرى دارند و آماده‌اند در صفحه‌ى نامبارک سیاسیون نقشى را ایفا نمایند. توده ى مردم نیز منتظر فرد قهرمان و فرازمینى هستند تا مشکلات یومیه و پیش پا افتاده‌شان را حل نمایند!

وقتى مطالبات این توده‌ى نا آگاه را از نماینده‌ى کل ملت ایران می‌بینیم، سخت متاسف و متاثر می‌شویم. شهرستان بستک در تولید کاندیداها، گوى سبقت را ربوده و همه و همه براى این مهم آمادگى تام دارند.

از آن سو دو شهرستان هم جوار همچون همیشه منتظر فرج پیامبرِ نامبعوثى از شهرستان بستک هستند و تا کنون پویش و برنامه‌ى جدى و مهمى را جهت حضور و حمایت قاطع از کاندیداهاى احتمالى خود ارائه نداده اند. شگفت انگیز است که اهالى این دو شهرستان بویژه پارسیان هنوز به فرهیختگان و افراد پُرپِرستیژ خود ایمان و ایقانى ندارند و تحت الحمایگى همسایه را ارجح می‌دانند.

هر کاندیدى که از شهرستان بستک برخیزد، شور و شعفى مضاعف اینان را احاطه می‌کند و در اختلافات داخلى و شخصی خود چه عِرض‌ها که نمی‌درند. تفاوتى ندارد که این کاندید بستکى که است و چه پیشینه‌ای دارد؛ همین که بستکى و غیر خودیست پس به خودى‌هاى ناهمسو مرجّح است و باید قدر بیند و به صدر نشیند. و این قصه‌ى پرغصه ادامه دارد…

نویسنده : قاسم براهویی

به نقل از: لنگه نیوز

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top