skip to Main Content

بستک قطب‌ موسیقی استان هرمز‌گان ‌است


سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بستک گفت: وجود ۱۵۷ کارآموز در رشته‌های مختلف موسیقی شهرستان بستک را به یکی از قطب‌های موسیقی استان تبدیل کرده است.
image description
 

به گزارش بادگیر از بستک به نقل از اداره ارشاد بستک، حجت‌الاسلام عبدالرضا شیبانی اظهار داشت: موسیقی بستکی یکی از داشته‌های فرهنگی شهرستان بستک است که توسط هنرمندان شهرستان حفظ شده و دارای قدمت زیادی است.

وی افزود: وجود ۱۵۷ کارآموز در رشته‌های مختلف موسیقی شهرستان بستک را به یکی از قطب‌های موسیقی استان تبدیل کرده است که در آینده ظرفیت خوبی را برای شهرستان ایجاد می‌کنند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بستک بیان داشت: وجود خوانندگان و موسیقی‌دانان بومی اصالت این نوع موسیقی را حفظ کرده و در بخش‌هایی از جهان این موسیقی به عنوان موسیقی بستکی شناخته می‌شود.

شیبانی گفت: تحول در بخش‌هایی از ملودی‌های موسیقی بستکی و تبدیل آن بر اساس ذائقه‌های امروزی پویایی و محبوبیت خاصی به این سبک از موسیقی داده است.

وی با بیان اینکه همواره در طول ماه، خوانندگان و فعالان عرصه موسیقی در این شهرستان چندین اثر با محتوای دینی اسلامی را خلق می‌کنند، گفت: تاکنون این آثار مورد توجه طیف عظیمی از جامعه در استان و یا حتی کشور قرار گرفته است.

شیبانی در همین راستا به ترانه “چراغ اهدنا” با صدای احمد رحیم از آلبوم نوای دل با ملودی بستکی و تنظیم فرهاد بهرمن اشاره کرد و افزود: این اثر ترانه‌ای است که تمامی مراحل تدوین و آهنگ آن توسط هنرمندان موسیقی شهرستان انجام شده است.

دیدگاه

  1. واقعا مایه مباهات ما هستن این جوانان زحمت کش ما بهشون افتخار میکنیم و دست مریزاد میگیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top