skip to Main Content

مراسم اهدای اسناد مالکیت روستای آل کندی

در این مراسم که مسوولین روستا نیز حاضر بودند شیدایی بخشدارمرکزی و دیوانی رییس ثبت اسناد بستک طی سخنانی مزایای سند مالکیت را بر شمردند.

دیوانی ۱۲۳۴

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از جهانگیریه، حبیب الله شیدایی بخشدار مرکزی بستک گفت : اشنایی مردم با حقوق قانونی خود می تواند در ایجاد فضای قانونمند کمک کند. وی تصریح کرد رعایت مالکیت افراد فقط از طریق صدور اسناد ثبتی ممکن است.نماینده دولت در بخش مرکزی در ادامه گفت آنچه امروز جامعه نیاز دارد رفتار مسوولانه و منطقی در کنشهای اجتماعی است تا مردم و حاکمیت به درک مشترکی از نیازها و انتظارات واقعی از هم برسند.

یوسف دیوانی رییس ثبت اسناد و املاک شهرستان بستک سخنران دوم مراسم بود. وی ضمن ابراز خرسندی از صدور اسناد مالکیت اهالی آل کندی گفت: پس از ۱۲ سال از استقرار اداره ثبت اسناد ، با تعامل خوب مردم توانسته ایم قریب به ۱۸هزار جلد سند مالکیت صادر و به مردم شهرستان تحویل دهیم که خود باعث یک تحول بزرگ اقتصادی از حیث اخذ تسهیلات بانکی در منطقه شده است.

وی درباب اهمیت سند مالکیت و ثبت اسناد گفت : املاک اشخاص تنها با صدورسند مالکیت رسمیت می یابد و انتقال اسناد ثبتی تنها از طریق دفاتر رسمی معتبر است و با تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگی و اعمال سیستم کاداستر ، دقت و امنیت در اسناد مالکیت چندین برابر شده است.

رییس ثبت اسناد و املاک بستک گفت: با نگاه بسیار خوب اداره کل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان تا کنون ۳دفتر اسناد رسمی و ۶دفتر ازدواج و طلاق در شهرستان بستک تاسیس نموده ایم که موجبات آرامش و امنیت خاطر مردم شده است.

دیوانی با یاداوری مرحوم شیخ معروف مفتی به عنوان سرذفتری که قریب به ۶۰سال در منطقه گوده ازدواج اهالی را ثبت نمود گفت: ایشان یکی از سردفتران منظم و متعهدی بود که یاد و خاطراتش در اذهان مردم منطقه مانده است.

در پایان مراسم اسناد مالکیت مردم به آنان اهدا شد.

قابل ذکر است روستای آل کندی با جمعیت ۳۵۰نفر و ۷۰خانوار در مسیر دهنگ به تدرویه واقع و از توابع بخش مرکزی شهرستان بستک است.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top