skip to Main Content

جشنواره فیلم و عکس اردی بهشت هرمزگان برگزار نخواهد شد

دبیر اجرایی جشنواره فیلم و عکس اردی بهشت گفت: با توجه به موانعی که در راه برگزاری این جشنواره وجود دارد، امکان برگزاری این جشنواره در اردی بهشت ماه وجود ندارد.

49336t

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، حسام الدین انصاریان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، گفت: از آنجایی که فراخوان این جشنواره تاکنون کار نشده است امکان برگزاری این جشنواره در اردیبهشت ماه وجود ندارد.

انصاریان افزود: مهم ترین مسئله ای که مانع از برگزاری این جشنواره ملی شده مطالبات پرداخت نشده سال گذشته است، به طور قطع تا زمانی که این مطالبات پرداخت نشوند امکان برگزاری این جشنواره وجود ندارد، بعد از اتمام جشنواره اردی بهشت ۹۳ تا به امروز به دنبال وصول مطالبات هستیم.

وی عنوان کرد: در سال گذشته برآورد هزینه ای که به اداره ارشاد برای برگزاری این جشنواره داده شد ۱۳۰ میلیون تومان بود در حالی که تنها با ۱۱۹ میلیون تومان این جشنواره در سطح ملی به اتمام رسید، در آن زمان اداره ارشاد مبلغ ۵۲ میلیون تومان برای برگزاری این جشنواره پرداخت کرد و قول همکاری و پرداخت بقیه هزینه ها را داد اما چند روز قبل از برگزاری این جشنواره اعلام کرد که در حال حاضر امکان پرداخت مابقی هزینه ها وجود ندارد و باید از برگزاری جشنواره امتناع کرد.

انصاریان گفت: عدم برگزاری جشنواره اردی بهشت در چنین سطحی آن هم چند روز قبل افتتاح آن قطعا اعتبار استان را زیر سوال می برد به همین دلیل با همکاری چند تن از هنرمندان استان هزینه ها پرداخت شد و قرار شد اداره ارشاد استان این مطالبات را پرداخت کنند.

دبیر اجرایی جشنواره اردی بهشت افزود: از ۵۲ میلیون تومان پرداختی اداره ارشاد در سال ۹۳ حدود ۴۰ میلیون تومان برای جایزه پرداخت شد و ۱۲ میلیون تومان برای کارهای جاری هزینه شد این در حالی بود که سال گذشته در جشنواره اردی بهشت هرمزگان برای اولین بار بحث فیلم نامه در بُعد ملی و همچنین جایزه بهترین بازیگر مرد و زن را گنجاندیم.

وی با بیان اینکه جشنواره اردی بهشت تنها جشنواره ی شهرستانی در کشور است که توانسته نه دوره به طور مداوم برگزار شود، اظهار کرد: هیچ جشنواره ای در ایران نیست که به دوره نهم رسیده باشد اما از ظواهر امر اینگونه پیداست که برخی افراد نمی خواهند این جشنواره به کار خود ادامه دهد.

انصاریان با بیان اینکه متاسفانه مدیران قبلی به تعهدات خود عمل نکردند و از قبول تعهداتی که دادند نیز سر باز می زنند، گفت: از نظر من موانع اصلی که باعث عدم برگزاری این جشنواره می شوند مدیران سابق هستند زیرا با صحبت هایی که با مدیر کنونی ارشاد شده است، وی به جدّ پیگیر این موضوع است اما مسئله ای که وجود دارد این است که مدیران قبلی حاضر به پذیرش تعهدات خود نیستند.

وی با بیان اینکه تمام کسانی که در جشنواره اردی بهشت ۹۳ از ماه ها قبل از برگزاری آن زحمت کشیدند هیچ گونه مبلغی داده نشده است، تصریح کرد: این در حالی است که تاکنون هیچ کدام از هنرمندانی که برای برگزاری جشنواره هزینه کردند نیز به مطالبات خود نرسیدند حتی داوران مسابقه نیز حقوق خود را دریافت نکردند.

انصاریان گفت: برای پیگیری این مطالبات نامه ای به جناب مرادخانی معاون وزیر ارشاد فرستادیم همچنین دیداری با وزیر ارشاد هنگام سفر به جزیره قشم در سال ۹۳ صورت گرفت و قرار شد وزارت خانه حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان در این خصوص پرداخت کند که این مبلغ کل هزینه ها را شامل نمی شود.

 

منبع: ایسنا

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top