skip to Main Content

تعداد ۱۵۰۵ نوآموز امسال وارد مدرسه می شوند/تعداد دانش آموزان در سال جدید ۳.۵ درصد رشد داشته است

به گزارش بادگیر نیوز ؛در ابتدای این جلسه محمد فولادی دبیر شورای آموزش و پرورش خمیر گزارشی از مصوبات نشست قبلی شورا و نتایج پیگیری های صورت گرفته ارائه کرد و گفت:سازماندهی نیروی انسانی و تعمیر و تجهیز فضاهای آموزشی از مهمترین برنامه های آموزش و پرورش شهرستان در پروژه های مهر بوده و تلاش خواهیم کرد به استقبال یک مهر باشکوه برویم.
این مدیر در ادامه با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف در یک ساله اخیر دستاورد‌های خوبی داشته ایم، بیان کرد: با تدابیری که اندیشیده شده ، چالش‌های موجود در بخش نیروی انسانی در سال جدید رفع شده است.
محمد فولادی ادامه داد:همیشه درابتدای سال تحصیلی و در هفته های اول نگرانی مدیران مدارس از نداشتن معلم معضلی بود که هم برای دانش آموزان و هم مجموعه آموزش و پرورش نگران کننده بود.
فولادی تصریح کرد: سازماندهی نیروی انسانی در تمام مقاطع در آموزش و پرورش شهرستان بدون هیچ حاشیه ای صورت گرفته و هیچ مدرسه و کلاس درسی بدون معلم نخواهیم داشت و تمام مدارس در شهرستان آماده شروع سال تحصیلی جدید هستند و از اول مهر کلاس ها رسما آغاز به کار خواهند کرد.
وی با بیان اینکه در سالجاری ۵۶۳کلاس درس از ۱۳۰۶۷دانش آموزدر شهرستان میزبانی می کند،اضافه کرد:تعداد دانش آموزان در سال جدید نسبت به مشابه سال گذشته ۳.۵ درصد رشد داشته است.
وی همچنین گفت:در سال جدید ۱۵۰۵ نوآموز وارد کلاس اول ابتدائی خواهد شد که رشد آن نسبت به مدت مشابه پارسال ۴.۷ درصد می باشد.
مدیرآموزش وپرورش خمیر در بخشی از سخنان خود نیز با اشاره امتحانات نهایی امسال و بیان اینکه این امتحانات در کمال امنیت وسلامت برگزار شد، اظهار داشت :خوشبختانه میانگین درصد قبولی دانش آموزان در امتحانات نهایی امسال چشمگیر بوده و جایگاه شهرستان خمیر در کشور به ۴۸۸ رسیده و در این زمینه شهرستان ۱۱۱ رتبه رشد داشته که ۰.۵ نمره معدل کتبی دانش آموزان افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه اکثر نوآموزان در شهرستان مورد سنجش قرار گرفته اند،اظهار داشت: خوشبختانه طرح سنجش سلامت نوآموزان با همکاری شبکه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش در شهرستان برگزار شد و برای نوآموزانی که در وضعیت انتقالی یا مسافرت بوده اند نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
در ادامه رییس شورای آموزش و پرورش شهرستان خمیر با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه سازان هشت سال دفاع مقدس و تقارن آن با بازگشایی مدارس و همچنین تقدیر از مجموعه مدیریت آموزش و پرورش در ارتباط با برنامه ریزی پروژه مهر گفت: پروژه مهر به عنوان یک نماد، در تعلیم و تربیت مهم است لذا کلیه اعضاء و دستگاه ها موظف هستند در کنار آموزش و پرورش به این دستگاه فرهنگی کمک کنند.
فرماندارخمیر همچنین از مدیران ادارات خواست متناسب با نیاز آموزش و پرورش همکاری لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید را با این نهاد داشته باشند تا دانش آموزان عزیز بتوانند در اول مهر در مدارس با شرایط عالی به تحصیل بپردازند.
وی در ادامه با اشاره به رفع برخی دغدغه های اولیا و دانش آموزان در سالجاری نیز گفت: خوشبختانه در هفته دولت امسال ده پروژه آموزشی با حضور استاندار و مسئولان استانی در شهرستان به بهره برداری رسیده و امیدواریم با سازماندهی معلمان جدیدالاستخدام هیچگونه مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.
مهندس خواستار هم چنین از خانواده ها و اولیا نیز خواست در برنامه های بازگشایی با حضور پر رنگ خود در راستای برگزاری هر چه بهتر برنامه ها، مشارکت داشته باشند.
ایشان در پایان ابراز امیدواری کرد سال تحصیلی جدید شاهد کسب موفقیت روز افزون برای مجموعه آموزش و پرورش، فرهنگیان و دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی باشد.

انتشار دهنده:آرزو محمدی

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top