skip to Main Content

مدیر جهاد کشاورزی بستک خبر داد آزادسازی ۴۵۰ هزار زنبور براکون برای مقابله با آفات گوجه‌فرنگی در بستک

مدیر جهاد کشاورزی بستک از آزادسازی ۴۵۰ هزار زنبور براکون برای مقابله با آفات اراضی زیرکشت گوجه‌فرنگی در این شهرستان خبر داد.
135888

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، عباس مؤیدی با بیان اینکه این اقدام برای مبارزه با آفات به وسیله آزادسازی عوامل بیولوژیک در سطح ۴۵۰ هکتار از اراضی زیرکشت گوجه‌فرنگی شهرستان صورت گرفته است، اظهار داشت: کاشت و برداشت خارج از فصل محصول گوجه‌فرنگی در شهرستان‌هایی همانند بستک از اهمیت بالایی در بعد کشاورزی برخوردار است، چراکه در زمانی که بخش اعظمی از کشور یخ‌بندان و در زیر برف به سر می‌برد ما در این گونه شهرستان‌ها محصول تازه داریم.

وی ادامه داد: این دومین مرحله از آزادسازی عوامل بیولوژیک در اراضی زیرکشت شهرستان است که در راستای تولید محصول سالم و استفاده کمتر از سموم شیمیایی در مزارع گوجه‌فرنگی صورت می‌پذیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاطرنشان کرد: ۴۵ هزار تریکوکارت در مزارع گوجه‌فرهنگی روستاهای لاور میستان، دهنگ، فاریاب سنگویه و کوهیج توزیع شده است.

مؤیدی در خصوص نحوه مبارزه این زنبورها، تصریح کرد: این زنبورها با استفاده از لارو کرم میوه‌خوار گوجه‌فرنگی و پارازیته نمودن لارو، از تخم آفت تغذیه می‌کنند و مانع تکثیر آفت در مزارع می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بستک ابراز امیدواری کرد: با استفاده از پژوهش، تجربیات نوین کشاورزی و نیز شیوه‌های مبارزه بیولوژیک گامی مؤثر در حفظ سلامت مصرف‌کنندگان محصولات کشاورزی برداشته شود.

به گزارش فارس؛ شهرستان بستک در شمال غرب مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

این شهرستان طی فصل پاییز برای کشت محصول گوجه‌فرنگی خارج از فصل مهیا می‌شود.

علاوه بر بستک در شهرستان‌های بندرخمیر، بندرعباس و پارسیان نیز در این فصل گوجه‌فرنگی کشت و برداشت می‌شود.

بخش اعظم محصول تولیدی طی این فصل در هرمزگان به کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر می‌شود.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top