skip to Main Content

جابجایی بیش از ۵میلیون و ۳۸۳هزار نفر سفر دریایی در نوروز هرمزگان/ ثبت ۱۱۰هزارتردد دریایی در ۱۸روز گذشته

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بادگیر، “ابراهیم ایدنی، رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان هرمزگان  با بیان اینکه در طرح نوروزی سال ۹۵ که از ۲۵ اسفند گذشته آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه جاری ادامه دارد،گفت: ۵۷ فروند شناور مسافری با ظرفیت بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ صندلی و ۴۸ فروند شناور لندینگ کرافت با ظرفیت جابجایی ۲۴۰۰ دستگاه خودرو طی هر سفر، جابجایی مسافر و خودرو را به جزایر استان هرمزگان برعهده دارند.
وی با اشاره به آخرین تجریه و تحلیل آماری صورت گرفته در طرح نوروزی در سطح ۱۴ بندر مسافری و گردشگری استان هرمزگان اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح تا پایان روز ۱۳ فروردین، جابجایی بالغ بر ۵میلیون و ۳۸۳هزار و ۷۱۴ نفر –سفر در این استان از به مقصد جزایر خلیج فارس و بالعکس صورت گرفت.
ایدنی تصریح کرد: در روز دوازدهم فروردین ماه که بنادر مسافری استان هرمزگان روزهای پایانی موج دوم سفرهای دریایی میهمانان نوروزی را تجربه می کردند، جابجایی بالغ بر ۱۸۴هزار نفر سفر دریایی و حمل ۱۵ هزار و ۶۰۰ دستگاه خودرو انجام شد و ۶۷۰۰ مورد تردد شناور(سفر دریایی) نیز به ثبت رسید.
وی تاکید کرد:در سیزدهمین روز از سال جدید که به نام روز طبیعت نلامگذاری شده است، جابجایی ۱۱۹هزار و ۴۵۳ نفر سفر دریایی و حمل ۷۴۰۰ دستگاه خودرو انجام شد و بیش از ۷ هزار مورد تردد شناور(سفر دریایی) نیز به ثبت رسید.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بیشترین حجم جابجایی مسافر طی ۱۸ روز گذشته مربوط به روز ششم فروردین اعلام کرد و افزود: طی این روز، ۵۲۶ هزار نفر سفر به عنوان پرترافیک ترین و شلوغ ترین روز طی تعطیلات نوروزی ۹۴ انجام شد.
ایدنی اظهار داشت: همچنین طی مدت یاد شده، در مجموع بالغ بر ۵۱۸ هزار دستگاه خودرو نیز از طریق شناورهای لندینگ کرافت در مسیرهای دریایی جابجا شده اند که بیشترین حجم جابجایی خودرو در روز پنجم فروردین با رقمی بالغ بر ۵۱ هزار دستگاه به ثبت رسیده است.
وی بیان کرد: از ۲۵ اسفندماه گذشته تا پایان روز سیزدهم فروردین ماه، ۱۳۷ هزار سفر دریایی(تردد شناور) در مسیرهای مجاز اعلام شده بین بنادر و جزایر استان هرمزگان صورت گرفته است که بیشتر رقم آن مربوط به روز هفتم فروردین با ۱۷ هزار و ۸۰۰ بار تردد می باشد.
رییس کمیته حمل و نقل دریایی ستاد خدمات سفر استان هرمزگان در پایان ضمن ارایه آماری از فعالیت های گردشگری ساحلی و دریایی استان طی ۱۸ روز گذشته، خاطرنشان کرد: طی این مدت در مجموع بالغ یک میلیون و ۱۶۶هزار نفر از شناورهای تفریحی برای انجام گشت های دریایی بهره مند شدند که نزدیک به ۱۱۰ هزار سفر (تردد دریایی) به همین منظور به ثبت رسید.

 

 

انتهای پیام/پ

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top