skip to Main Content

پرداخت ۲۰ درصد از مطالبات گوجه‌کاران غرب هرمزگان

مدیر تعاونی روستایی بندرلنگه از پرداخت مطالبات‌ خرید گوجه‌کاران غرب هرمزگان خبر داد.

خبرگزاری فارس: پرداخت 20 درصد از مطالبات گوجه‌کاران غرب هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، محمود صحرائیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرلنگه از آغاز پرداخت مطالبات خرید تضمینی گوجه‌کاران غرب هرمزگان خبر داد و گفت: در مرحله اول ۲۰ درصد از بهای خرید تضمینی محصول کشاورزان گوجه‌کار به حساب اعلامی آنان در شهرستان‌های بندرلنگه، بستک و پارسیان واریز شد.

وی افزود: تعاون روستایی بندرلنگه در سال زراعی گذشته بیش از ۳ هزار تن گوجه با نرخ تصویبی ۳۰۰ تومان از کشاورزان خریداری کرد و به کارخانه‌های تبدیلی رب گوجه به استان‌های اصفهان و فارس ارسال کرد.

مدیر تعاونی روستایی بندرلنگه همچنین خاطرنشان کرد: به دلیل عدم تامین منابع پرداخت مطالبات کشاورزان طلب کشاورزان پرداخت نشد که با تامین منابع مالی پرداخت ۲۰ درصد مطالبات کشاورزان از هفته گذشته آغاز شده است.

صحرائیان در ادامه ابراز امیدواری کرد: با تخصیص منابع مالی لازم به‌زودی همه مطالبات کشاورزان گوجه‌کار در غرب هرمزگان پرداخت خواهد شد.

یادآور می‌شود با توجه به آغاز سال زراعی جدید بسیاری از کشاورزان غرب هرمزگان با کمبود منابع مالی روبرو شده‌اند و امسال توانایی کشاورزی را ندارند اما این میان آیا پرداخت ۲۰ درصد از طلب کشاورزان می‌تواند جوابگوی نیاز آنان باشد!

سال گذشته و با توجه به عدم رعایت الگوی کشت، محصول گوجه با اشباع در بازار مواجه شد و با رکود قیمت تا مرز ۲۰۰ تومان کفاف هزینه جمع‌آوری آن از زمین نمی‌کرد لذا باغداران زمین‌های خود را رها کردند.

در این راستا تعاونی روستایی گوجه کشاورزان را به مبلغ ۳۰۰ تومان از آنان خرید و برای تبدیل آن به رب گوجه به استان‌های فارس و اصفهان ارسال کرد اما عدم پرداخت مطالبات کشاورزان و تأخیر چندین ماهه و افزایش نرخ کود، بذر و امکانات مورد نیاز کشاورزی توان کشاورزان را برای زراعت در سال جدید با مشکل مواجه کرد تا جمعی از کشاورزان ترجیح بدهند در سال جدید هیچ‌گونه فعالیت زراعی نداشته باشند.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top