skip to Main Content

آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه آل‌البیت (ع) بندرلنگه

حوزه علمیه آل‌البیت (ع) بندرلنگه صبح امروز با ۵۶ طلبه سال اولی سال تحصیلی ۹۴ ـ ۹۵ را آغاز کرد.
خبرگزاری فارس: آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه آل‌البیت (ع) بندرلنگه

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل خبرگزاری فارس از بندرلنگه، حجت‌الاسلام مهدی حیدرزاده مدیر حوزه علمیه آل‌البیت(ع) بندرلنگه عصر امروز در مراسم آغاز به کار حوزه علمیه بندرلنگه گفت: حوزه علمیه بندرلنگه یکی از شاخص‌ترین حوزه‌های علمیه جنوب کشور است که از جایگاه نخست تهذیب و اخلاق در کشور برخوردار است.

وی اضافه کرد: بندرلنگه با برخورداری از علمای سرشناس و وجود علمای بزرگی که در آن زندگی کرده‌اند یکی از شهرهای مذهبی جنوب کشور و هرمزگان به حساب می‌آید.

مدیر حوزه علمیه آل‌البیت(ع) بندرلنگه خاطرنشان کرد: علمایی مانند سید محمد عالم آنچنان مشهور بوده که از بلاد قطر، عربستان و بحرین برای تحصیل نزد ایشان می‌آمدند بندرلنگه را به یکی از قطب‌های علمی در کشور تبدیل کرده بود و امروز این جایگاه با وجود حوزه مقتدری چون آل‌البیت (ع) که با تلاش مرجعیت شیعه و همچنین آیت‌الله رکنی به بار نشسته روز به روز بر اقتدار علمی بندرلنگه افزوده خواهد شد.

حیدرزاده در ادامه اظهار داشت: بندرلنگه علمای دیگری چون شیخ علی سطری که به شیخ سرحان مشهور است داشته و ایشان از شاگردان میرزای شیرازی بوده است.

مدیر حوزه علمیه بندرلنگه ضمن تأکید بر عالم‌خیز بودن این شهرستان گفت: برای سال تحصیلی جدید ۱۲۰ نفر ثبت‌نام کرده بودند که پس از انجام مراحل گزینش ۵۶ نفر را جذب کردیم و به دلیل محدودیت در فضاهای آموزشی از پذیرش دیگر عزیزان محروم شدیم.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: یکی از عمده مشکلات ما برای این تعداد جذب، کمبود فضای آموزشی است که از مسئولان خواستاریم در راستای رفع مشکل زمین‌های همجوار حوزه و در اختیار قرار دادن آنها جهت توسعه فضاهای آموزشی حوزه علمیه اقدام کنند.

مدیر حوزه علمیه آل‌البیت(ع) بندرلنگه طلاب علوم دینی را فرهنگ‌سازان آینده شهرستان و کشور دانست و تصریح کرد: ما نسبت به وضعیت فرهنگی شهر نگرانی داریم که امیدواریم این نگرانی‌ها جدی گرفته شود و نباید اجازه داد کسانی که لحظه‌ای علم دینی کسب نکرده‌اند به راحتی اجازه داشته باشند در خصوص موضوعات تخصصی دینی اظهار نظر کنند.

وی اضافه کرد: حجاب واجب شرعی است و در حوزه تخصص علمای دین است لذا اظهار نظرهای غیر مسئولانه در حدود واجبات الهی پسندیده نیست و از مسئولان مربوطه خواستار رسیدگی به این موضوع هستیم.

حیدرزاده در پایان تأکید کرد: بهترین نمایش وحدت را بین برادران تشیع و تسنن و حوزه‌های علمیه از دو طرف در این شهر شاهد هستیم که برادرانه مشغول فعالیت هستند و با اتحاد و همدلی در مقابل دشمنانی که کمر به نابودی دین بسته‌اند خواهند ایستاد.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top