skip to Main Content

رادمهر: نقش بهورزان در ارتقای شاخص‌های سلامت انکارناپذیر است

فرماندار پارسیان گفت: بهورزان با کار خالصانه خود در روستاها و مناطق دور افتاده کشور توانسته‌اند شاخص‌های سلامت را بالا ببرند، لذا بخشی از جامعه مدیون تلاش این قشر زحمتکش است.

 فرماندار بهورز

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل خبرگزاری فارس از پارسیان مراسم روز بهورز شب گذشته با حضور فرماندار، امام جمعه شهرستان و جمعی از مسئولان شبکه بهداشت و درمان پارسیان برگزار شد.

محمد رادمهر فرماندار پارسیان در این مراسم گفت: شهرستان پارسیان یکی از بالاترین شاخص‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در زمینه بهداشت در سطح استان و کشور  است.

وی اضافه کرد: بهورزان با کار خالصانه خود در روستاها و مناطق دور افتاده کشور توانسته‌اند شاخص‌های سلامت را بالا ببرند، لذا بخشی از جامعه مدیون تلاش این قشر زحمتکش است.

فرماندار پارسیان خاطرنشان کرد: سلامت در روستا زیرساخت سلامت در حوزه شهری است و نمی‌توان این دو را از هم تفکیک کرد.

رادمهر تلاش بهورزان در حوزه روستایی را قابل ستایش دانست و تصریح کرد: بهورزان در خانه‌های بهداشت روستایی به صورت شبانه‌روزی خدمات بهداشتی را به مردم ارائه می‌کنند اما کمتر کسی از زحمات این قشر اطلاع دارد.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام هادی میرزایی، فعالیت بهورزی را سرشار از اجر و معنویت دانست و گفت: کار بهورزان در روستاها از اهمیت بالایی برخوردار است اما مردم کمتر این قشر را می‌شناسند لذا این مراسم می‌تواند به معرفی آنها کمک کند.

امام جمعه پارسیان افزود: اگر اجر معنوی فعالیت بهورزان را از آنان بگیرند، چیزی برای آنان باقی نمی‌ماند چون این عزیزان از مزایای آنچنانی برخوردار نیستند و فعالیت خالصانه آنان بوده که ماندگار است.

حسن احتشام‌پور مدیر شبکه بهداشت و درمان پارسیان بهورزان را نیروهای خط مقدم بهداشت و ارتقاء سطح سلامت شهروندان خواند و از زحمات آنان تقدیر کرد.

وی در ادامه افزود: بهورزان از متن جامعه روستایی بیرون آمده‌اند و در روستاها نیز مشغول به فعالیت هستند بنابراین زبان مردم را بهتر می‌دانند و ارتباط بهتری می‌توانند با آنان برقرار کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان پارسیان خاطر نشان کرد: مردم کمتر به موضوع سلامت توجه می‌کنند لذا مسئولیت بهورزان در این نقطه دو چندان می‌شود زیرا باید از چیزی صیانت کنند که مردم نسبت به آن بی‌توجه هستند.

احتشام‌پور با اشاره به تفاوت بین بهداشت و درمان گفت: بهداشت دیر بازده است و درمان زود بازده به این صورت که به محض دریافت درمان رضایت بیمار جلب می‌شود، اما در بهداشت چنین نیست و مردم با توصیه‌ها و خدمات بهداشتی به مرور از بروز بیماری‌ در آنها جلوگیری می‌شود، لذا در دراز مدت این خدمات خودنمایی می‌کند و مردم بعداً متوجه ارزش این خدمات می‌شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان پارسیان با اشاره به خدمات دولت در بخش بهداشت و درمان اظهار کرد: دولت در بخش سلامت گام‌های خوبی برداشته که اولین گام آن صیانت از سلامت مردم است و در این بخش نقش بهورزان به عنوان کسانی که در خط مقدم قرار دارند، پررنگ می‌شود.

یادآور می‌شود، در این مراسم بهورزان نمونه شهرستان لوح تقدیر خود را از دست فرماندار، امام جمعه و مدیر شبکه بهداشت دریافت کردند.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top