skip to Main Content

تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو فعالیت تعاونی‌هاست

همزمان با هفته تعاون جمعی از فعالان تعاونی‌های پارسیان در نشستی با فرماندار مشکلات حوزه فعالیت خود را بیان کردند.
خبرگزاری فارس: تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو فعالیت تعاونی‌هاست

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل خبرگزاری فارس از پارسیان امروز جمعی از مدیران تعاونی‌های این شهرستان در نشست مشترک با فرماندار پارسیان مشکلات خود را عنوان کردند.

در این نشست مسئول تعاونی لنج‌داران و ملوانان پارسیان مشکلات حوزه خود را، استرس بالای فعالیت و عدم امنیت شغلی دانست و گفت: هزاران نفر در بخش لنج‌داری و ملوانی شهرستان فعالیت دارند و هر لنج‌دار با هزینه بالای ۲ میلیارد تومان به نوعی سرمایه‌گذاری خوبی در بخش حمل و نقل و کمک به صادرات و واردات انجام داده است اما شرایط حاکم بر این حرفه باعث شده از بسیاری فعالیت‌های عادی در زندگی عقب بمانیم و با استرس این حرفه را دنبال می‌کنیم.

در ادامه دیگر اعضا تعاونی‌های فعال در پارسیان از مشکلات حوزه فعالیت خود صحبت کردند که بر رفع مشکل آنان تأکید شد.

محمد رادمهر فرماندار پارسیان در این نشست فرهنگ‌سازی تعاون را یکی از اولویت‌های موفقیت در این حوزه خواند و گفت: آموزه‌های دینی در خصوص تعاون سفارشات خوبی کرده‌اند و نتیجه موفقیت جامعه را در گرو آن دانسته‌اند، لذا باید این موضوعات را تبیین کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های خوب تعاونی در شهرستان خاطر نشان کرد: شهرستان پارسیان با برخورداری از منابع معدنی، طبیعی و دریا می‌تواند ظرفیت خوبی برای تعاونی‌های مختلف به وجود آورد تا با کمک هم این توانمندی‌ها ظاهر شود.

فرماندار پارسیان در ادامه اظهار داشت: تعاونی‌ها می‌توانند در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش خوبی داشته باشند و به اقتصاد کشور و منطقه کمک کنند.

رادمهر با اشاره به تعاون در آموزه‌های دینی تصریح کرد: خداوند انسان‌ها را به همکاری در کارهای نیک و تقوا سفارش کرده و چه کار نیکی بهتر از اینکه سرمایه‌های کوچک در کنار یکدیگر جمع شود و در قالب تعاونی، کارهای بزرگی را انجام دهد.

فرماندار پارسیان پویایی تعاونی‌ها را پویایی تولید و اقتصاد در شهرستان عنوان کرد و تأکید کرد: حمایت از تعاونی‌های فعال شهرستان باید بیشتر شود و تعاونی‌هایی که با مشکل مواجه هستند، باید از حالت رکود خارج شوند و در این مسیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید مشکلات تعاونی‌ها را رصد کند و در کار‌گروه مربوطه برای رفع آن مطرح کند.

در پایان نشست تعاونی‌ها و فرماندار از تعاونی‌های برتر شهرستان با اهدا لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top