skip to Main Content

برداشت کشورهای خارجی از سهم نفت و گاز کشور نگران کننده‌ است/ گلایه لنج‌داران از افزایش چشمگیر سوخت شناورها

عضو کمسیون عمران مجلس گفت: برداشت کشورهای خارجی از سهم نفت و گاز کشور نگران کننده‌ است.

خبرگزاری فارس: برداشت کشورهای خارجی از سهم نفت و گاز کشور نگران کننده‌ است/ گلایه لنج‌داران از افزایش چشمگیر سوخت شناورها

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پارسیان گفت: بسیاری از عوامل دست به دست هم داده تا میزان برداشت ما از میادین مشترک نفت و گاز کم باشد و در این میان برخی کشورها با منابع نفت و گاز مشترک در حال فربه شدن هستند.

وی با اشاره به وضعیت حمل و نقل دریایی کشور افزود: ۹۰ درصد صادرات و واردات از طریق دریا صورت می‌گیرد اما هنوز زیرساخت‌های استفاده از این ظرفیت جایگاه اصلی خود را پیدا نکرده است.

رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری بر توسعه اقتصاد دریا محور تأکید فرمودند، باید صنعت دریایی به‌ویژه حمل و نقل و ایجاد زیرساخت‌های جدید را جدی بگیریم و ناوگان کانتینری کشور را توسعه دهیم.

جباری اعتماد تجار و بازرگانان را یکی دیگر از سرمایه‌های کشور در توسعه اقتصاد دریا محور خواند و تصریح کرد: سهولت در تبادل کالاهای تجاری می‌تواند برای تجار جذابیت داشته باشد و آنها را به سرمایه‌گذاری در این بخش ترغیب ‌کند.

نماینده بندرلنگه، پارسیان و بستک در مجلس شورای اسلامی با اعلام نگرانی لنج‌داران از افزایش چشمگیر نرخ سوخت شناورهای دریایی گفت: این نگرانی ممکن است به عنوان یک مانع در مسیر توسعه تجارت دریایی حساب کرد، به این دلیل که روزانه لنج‌های تجاری زیادی از کشورمان به کشورهای حوزه خلیج فارس تردد می‌کنند و کالاهای تجاری را وارد یا صادر می‌کنند و نقش مهمی در تجارت کشور دارند.

جباری در ادامه اظهار داشت: بندرلنگه یکی از بنادر کهن کشور محسوب می‌شود اما دلایل زیادی باعث شده این بندر در جایگاه واقعی خود قرار نداشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بندرلنگه با توجه به اینکه حوضچه آن لایروبی نشده قادر به پذیرش کشتی‌های کانتینربر نیست لذا ظرفیت بزرگ حمل و نقل دریایی از این بندر گرفته شده است.

جباری در پایان با اشاره به برنامه ششم توسعه کشور افزود: مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه بر توسعه بنادر و حمل و نقل دریایی تأکید فرمودند؛ یعنی دقیقاً آن بخش از ظرفیت کشور که مورد غفلت چندین ساله قرار گرفته بود و امیدواریم در آینده با سرمایه‌گذاری در این بخش شاهد توسعه و رونق تجارت دریایی باشیم.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top