skip to Main Content

کلنگ سالن مطالعه ۱۲۰ نفره «ملت» در بندرکنگ به زمین خورد

سالن مطالعه ۱۲۰ نفره شهر تاریخی کنگ با مساحت ۴۰۰ مترمربع امروز با حضور مسئولان استانی کلنگ زنی شد.
خبرگزاری فارس: کلنگ سالن مطالعه 120 نفره «ملت» در بندرکنگ به زمین خورد

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، محسن زینلی تختی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرلنگه در خصوص کلنگ‌زنی سالن ۱۲۰ نفره مطالعه بندر تاریخی کنگ گفت: کتابخانه‌ها یک بال فرهنگ هستند، همچنین نگاه ما در حوزه کتابخوانی باید تغییر کند، زیرا کتابخانه‌ها می‌توانند نقش تأثیر‌گذاری خود را در تمام عرصه‌ها به نمایش بگذارند.

وی اضافه کرد: کتابخانه‌ها به عنوان پایگاه مستحکم فرهنگی می‌تواند نقش به سزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء امنیت فرهنگی و اجتماعی داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان خاطرنشان کرد: بندر کنگ از شاخص‌های خوبی برخوردار است که یکی از آن پیشینه تاریخی و اصالت فرهنگی مردم این شهر است، لذا می‌بینیم که به تحولات فرهنگی و هنر اسلامی توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند.

زینلی تختی در ادامه تصریح کرد: سالن مطالعه «ملت» با ظرفیت ۱۲۰ نفر و زیربنای ۴۰۰ مترمربع توسط شهرداری کنگ ساخته خواهد شد و اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال برای تکمیل آن از اعتبارات شهرداری هزینه می‌شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان هدف از ساخت این سالن در بندرکنگ را جبران کمبود فضاهای مطالعه در این شهر دانست و اظهار داشت: تأمین فضای مطالعه در شهرها می‌تواند به ترویج و ترغیب جوانان به فرهنگ مطالعه کمک کند و امیدواریم در آینده برکات این مجموعه فرهنگی مایه برکت برای مردم بندر کنگ باشد.

یادآور می‌شود، بندر کنگ یکی از قطب‌های گردشگری غرب استان بوده که تاکنون ۵۴ هکتار از آن ثبت آثار تاریخی شده است و یکی از برنامه‌های ماندگار شهرداری بندر کنگ در این شهر تبدیل خانه‌های تاریخی و قدیمی شهر به خانه‌های گردشگری است که می‌تواند نقش مهمی در جذب گردشگر و رونق صنعت گردشگری در آینده باشد.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top