skip to Main Content

ساماندهی وضعیت موجود شهر اولویت شهرداری است/ شهر پارسیان متأثر از آلایندگی‌ها محروم از اعتبارات

شهردار پارسیان، کمبود اعتبارات عمرانی، عدم مطالعه طرح تفضیلی و بدهی‌های شهرداری را عمده مشکلات این شهر عنوان کرد.

خبرگزاری فارس: ساماندهی وضعیت موجود شهر اولویت شهرداری است/ شهر پارسیان متأثر از آلایندگی‌ها محروم از اعتبارات

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، عبدالکریم کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پارسیان گفت: اعتبارات مالی یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه شهر است که از طریق درآمدهای داخلی شهرداری، اعتبارات تملک دارایی، اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و اعتبارات سازمان شهرداری‌های کشور تأمین می‌شود.

وی اضافه کرد: شهر پارسیان متأثر از آلایندگی‌های مناطق همجوار است اما متأسفانه تاکنون هیچ اعتباری از محل آلایندگی‌ها به این شهر تخصیص داده نشده است.

شهردار پارسیان در ادامه خاطرنشان کرد: تمامی اعتبارات و درآمدهای شهرداری به جز اعتبارات تملک دارایی هزینه پرداخت حقوق کارکنان و نیروهای خدماتی شهرداری می‌شود، لذا فقط بر اساس اعتبارات تملک دارایی می‌توان بخشی از توسعه و عمران شهر را برنامه‌ریزی کرد.

کاظمی با اشاره به تعهدات سرسام‌آور شهرداری پارسیان از سال‌های گذشته گفت: با توجه به تعهدات مالی شهرداری از سال‌های گذشته و الزام این شهرداری به پرداخت آنها کمتر می‌توان به توسعه شهر و برنامه‌های عمرانی پرداخت.

شهردار پارسیان در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چه برنامه‌هایی برای توسعه شهر در نظر دارید، گفت: با توجه به وضع موجود در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای توسعه شهر نداریم به این دلیل که توسعه نیاز به زیرساخت‌هایی دارد که در حال حاضر شرایط آن آماده نیست.

کاظمی تصریح کرد: با توجه به وسعت شهر و کمبود نیروهای خدماتی متأسفانه در برخی موارد این نیروها دو الی سه شیفت کار می‌کنند، که بسیار دردآور است و خدمات رسانی با دشواری صورت می‌گیرد.

شهردار پارسیان در ادامه متذکر شد: سیاست فعلی شهرداری بیشتر ساماندهی وضعیت موجود است و چند اولویت و نیاز شهر از جمله مناسب‌سازی و ساماندهی خیابان رازی و اصلاح شکل هندسی میدان جمهوری اسلامی در دستور کار قرار دارد که اگر به نتیجه مطلوب برسد یکی از مشکلات چندین ساله شهر پارسیان حل خواهد شد.

کاظمی با اشاره به وضعیت طرح تفضیلی شهر و کارهای انجام شده در این خصوص گفت: متأسفانه موضوعات مالی و نبود اعتبارات باعث شده طرح تفضیلی شهر با کندی مواجه شود و مشاور این طرح تاکنون نتوانسته این پروژه را به اتمام برساند.

شهردار پارسیان نقش طرح تفضیلی در مدیریت شهری را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: مدیریت شهری با نبود طرح تفضیلی با چالش روبه‌رو می‌شود و به نوعی سردرگمی شهری وجود خواهد داشت، اما اگر این طرح به پایان برسد شهردار به عنوان مدیر طرح می‌تواند مدیریتی همراه با برنامه تغییر ناپذیر بر هندسی شهری داشته باشد و جانمایی‌هایی که در این طرح صورت می‌گیرد می‌تواند توسعه‌ای پایدار را رقم بزند.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top