skip to Main Content

کشاورزان از کودهای غیرمجاز استفاده نکنند/ مجازات حبس در انتظار تهدیدکنندگان سلامت

دادستان پارسیان ضمن تقدیر از کشاورزانی که دغدغه‌های زیست محیطی را مدنظر قرار می‌دهند گفت: تعداد کمی از قانون‌گریزان هستند، که با هدف سودجویی سلامت جامعه را تهدید می‌کنند که با آنها به شدت برخورد خواهد شد.

خبرگزاری فارس: کشاورزان از کودهای غیرمجاز استفاده نکنند/ مجازات حبس در انتظار تهدیدکنندگان سلامت

به گزارش پایگاه خبری بادگیر حسین عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پارسیان اظهار داشت: سال‌های گذشته برخی کشاورزان از کودهای غیرمجاز استفاده می‌کردند که این موضوع باعث تخریب محیط زیست و سلامت جامعه می‌شد.

وی اضافه کرد: همه ما در مقابل سلامت محیط زیست مسئولیت داریم و قانون برای تأمین این سلامت به منظور رسیدن به محیط زیست و غذای سالم قوانین بازدارنده وضع کرده است.

دادستان پارسیان در ادامه خاطرنشان کرد: قانون‌گذار برای ایجاد امنیت با همه ارکان آن در جامعه عواملی بازدارنده در نظر گرفته است که رعایت آن باعث می‌شود جان، مال، ناموس و آبروی مردم به خوبی حفظ شود و تجاوز به آنها باعث ایجاد اخلال و ناامنی می‌شود.

عباسی با اشاره به موارد تهدید کننده سلامت انسان و محیط زیست پیرامون آن گفت: شهرستان پارسیان به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی در استان و جنوب کشور همه ساله حجم زیادی محصولات کشاورزی از جمله گوجه‌فرنگی روانه بازارهای هدف می‌کند که این محصول مستلزم انجام مقدماتی از جمله تأمین بذر و کود مناسب است.

دادستان پارسیان تصریح کرد: استفاده از کودهای غیرمجاز باعث می‌شود، هم سلامت مردم با خطر مواجه شود و هم منابع زیرزمینی و خاک آلوده شود و در دراز مدت مردم فرصت اشتغال در این حرفه را از دست خواهند داد.

عباسی، برگزاری جلسات توجیهی کشاورزان را یکی از راه‌های هشدارهای زیست محیطی به آنان دانست و اظهار داشت: در جلسه‌ای که با حضور کشاورزان شهرستان برگزار شد، خطرات و مواد قانونی استفاده از کودهای غیرمجاز به آنان تذکر داده شده و حتماً کشاورزان به این موضوع توجه خواهند کرد.

دادستان پارسیان آلوده کردن آب‌های آشامیدنی و رودخانه‌ها، ریختن زباله در محیط زیست انسان و مسموم کردن خاک را از جمله موارد تهدید کننده سلامت جامعه عنوان کرد و خاطر نشان کرد: در همه این موارد قانون‌ مجازات‌هایی را در نظر گرفته که با نظر کارشناسی اداره دامپزشکی در خصوص کشتار غیر مجاز دام، اداره محیط زیست در خصوص آلودگی‌های زیست محیطی، وزارت بهداشت در خصوص آلودگی‌های غذایی و … حکم صادر می‌شود.

عباسی با بیان این مطلب که کشاورزان شهرستان در خصوص استفاده از بذر و کودهای غیر مجاز کاملاً توجیه شده‌اند گفت: متخلفان و تهدیدکنندگان سلامت جامعه هم در مرحله دادسرا و هم دادگاه برخورد قضایی می‌شود و می‌تواند تا یک سال حبس به دنبال داشته باشد.

دادستان پارسیان در پایان اظهار داشت: کشاورزان پارسیان موضوعات زیست محیطی را به خوبی درک می‌کنند و به آن پایبند هستند اما تعداد کمی از سودجویان قانون‌گریز که به خاطر منافع مالی سلامت جامعه را تهدید می‌کنند حتماً عدالت در مورد آنها اجرا خواهد شد.

شهرستان پارسیان واقع در غربی‌ترین منطقه هرمزگان، دارای ظرفیت‌های و پتاسیل‌های قابل تاملی در بعد کشاورزی و آب و خاک است.

علاوه بر محصولاتی همانند خرما، گوجه فرنگی و سایر محصولات جالیزی در موعد خارج از فصل و فصل پاییز و زمستان در این شهرستان کشت می‌شود که از ارزش بالایی به ویژه در بازارهای صادراتی برخوردار است.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top