skip to Main Content

پرد‌ه‌خوانی تاریخ استقرار دولت در پارسیان / برگزاری شب شعر امید

دو برنامه نسبتا متفاوت شامل بیان تاریخ استقرار دولت در پارسیان به صورت پرده‌خوانی و شب شعر امید، به مناسبت هفته دولت در مرکز این شهرستان برگزار شد.
خبرگزاری فارس: پرد‌ه‌خوانی تاریخ استقرار دولت در پارسیان / برگزاری شب شعر امید

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل خبرگزاری فارس از پارسیان، شب شعر امید به همراه مراسم تاریخ‌نگاری تاریخ استقرار دولت در پارسیان امشب با حضور جمعی از مدیران اجرایی شهرستان، شاعران و فرهیختگان شهرستان برگزار شد.

محمد رادمهر فرماندار پارسیان در این مراسم با اشاره به وضعیت فرهنگی شهرستان و نقاط قوت و ضعف آن گفت: فرهنگ مظلوم نیست زیرا که ملت ما با همین فرهنگ توانست غرب را به زانو در بیاورد و منطق ایران اسلامی را در دنیا نشان بدهد.

فرماندار پارسیان در ادامه خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند فرهنگ مانند هوایی است که تنفس می‌کنیم لذا باید محصولات فرهنگی با همه تنوعی که دارد سالم‌سازی کنیم تا خدای ناکرده جامعه هوای آلوده تنفس نکند.

رادمهر تصریح کرد: فرهنگ سالم می‌تواند بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی را سامان بدهد و اگر نگاهی به تاریخ قبل از انقلاب انداخته شود می‌بینید که همین شاعران و فرهنگیان چگونه با پاسداشت فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در مقابل همه نادرستی‌ها ایستادند و در دوران انقلاب و جنگ تحملی نقش‌آفرینی کردند.

فرماندار پارسیان اظهار داشت: شب‌های شعر نباید اختصاص به ایام خاصی داشته باشد و این رودخانه زلال شعر همواره باید جاری باشد.

محمود اسدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پارسیان نیز در ادامه گفت: این اداره تا کنون مراسم زیادی برای پاسداشت شعر و ادبیات در شهرستان برگزار کرده و علاقمندی مردم به این فرهنگ باعث شده شب‌های شعر در دستور کار جدی این اداره قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: این اداره با رویکرد جدیدی به مقوله شعر و ادبیات نگاه می‌کند و در آینده شیوه‌های جدیدی در برنامه‌های ادبی شهرستان برنامه‌ریزی خواهد گرفت.

یادآور می‌شود؛ شب شعر تدبیر همراه بود با تاریخ‌نگاری استقرار دولت در پارسیان که توسط پژوهشگر و مؤلف شهرستان نصرالله کریمی به صورت پرده‌خوانی اجرا شد.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top