skip to Main Content

بهره‌برداری از آب‌شیرین‌کن ۷۵۰ مترمکعبی روستای دیوان بندرلنگه

همزمان با هفته دولت آبشیرینکن ۷۵۰ متر مکعبی روستای دیوان در شهرستان بندرلنگه به بهره‌برداری رسید.
خبرگزاری فارس: بهره‌برداری از آب‌شیرین‌کن 750 مترمکعبی روستای دیوان بندرلنگه

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل خبرگزاری فارس از بندرلنگه، پرویز نجاتی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از این واحد آبشیرینکن اظهار داشت: استان هرمزگان با دارا بودن هزار و ۷۲۷ روستا که بیش از نیمی از جمعیت استان را تشکیل می‌دهد در حوزه آبرسانی روستایی تاکنون عملکرد قابل قبولی داشته است.

وی ادامه داد: هزار و ۲۰۰ روستای این استان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی هستند که به وسیله آبشیرین‌کن‌ها، چاه‌ها، چشمه‌ها و دیگر منابع آبی آبرسانی می‌شوند.

این مسئول با تاکید بر اینکه ظرفیت تولید آبشیرین‌کن‌های استان به ۱۰ هزار مترمکعب می‌رسد، افزود: همجواری استان هرمزگان با دریا این نعمت خدادادی سبب شده که یکی از سیاست‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی آبرسانی به روستاها به وسیله آبشیرین‌کن‌ها باشد.

نجاتی با اشاره به اینکه ۱۰۰ هزار نفر در روستاها از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها آب شرب سالم و بهداشتی دریافت می‌کنند گفت: با احداث آب‌شیرین‌کن‌های در حال اجرا که بخش اعظم آن در جزیره قشم است در آینده‌ای نزدیک تولید آب دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن در استان به ۱۹ هزار و ۱۰۰ متر مکعب می‌رسد.

وی در خصوص مختصات آبشیرین‌کن دیوان که با همکاری بخش خصوصی راه‌اندازی شده است اذعان کرد: آب‌شیرین‌کن دیوان با تولید آب روزانه ۷۵۰ مترمکعب  جمعیت سه هزار و ۸۰۰ نفری در شش روستای دیوان، مغویه، نخل یوسف، کافرغان، هیروند و بریسمو را تحت پوشش قرار می‌دهد.

این مسئول اضافه کرد: احداث چهار کیلومتر خط انتقال، شبکه برق فشار متوسط به طول ۲۰۰ متر، ساختمان به مساحت ۳۰۰ متر مربع محوطه سازی دو هزار متر مربع و دیوارکشی ۱۸۰ متر و حفر دو حلقه چاه دستی جهت تامین آب خام از مختصات این پروژه است.

نجاتی در پایان با اشاره به اعتبار هزینه شده توسط بخش خصوصی و شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان تصریح کرد: ۱۶ هزار میلیون ریال جهت راه‌اندازی این آب‌شیرین‌کن هزینه شده است.

در پایان این مراسم مهندس عباس شیرخانلو سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با تاکید بر مشکل کم آبی در استان و کشور همچنین شرایط دشوار تولید آب بیان کرد: استان هرمزگان سردمدار استفاده از آب شیرین‌کن در کشور است که این باعث افتخار و مباهات مردم این منطقه است.

وی افزود: شیرین‌سازی آب دریا یکی از راه‌های بسیار خوب برای آبرسانی به مردم است اما باید در نظر داشت که در هر شرایط با توجه به خشکسالی‌های اخیر همگی باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم.

در پایان شورای اسلامی روستای دیوان از زحمات و تلاش‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی و معاون طرح و توسعه آبفار هرمزگان تقدیر و تشکر کرده و لوح تقدیری را به رسم یادبود اهدا کرد.

دیوان یکی از روستاهای بندرلنگه واقع در ۲۲۰ کیلومتری شهر بندرعباس است.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top