skip to Main Content

۱۲ پروژه عمرانی تولیدی صنعتی در بندرلنگه افتتاح شد / معاون استاندار: کارخانه‌های تولیدی با هدف تأمین نیاز داخلی و صادرات فعالیت کنند

۱۲ پروژه عمرانی تولیدی صنعتی در بندرلنگه افتتاح شد / معاون استاندار: کارخانه‌های تولیدی با هدف تأمین نیاز داخلی و صادرات فعالیت کنند.

شیرخانلو

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، مهندس شیرخانلو گفت: هدف اصلی کارخانه های تولیدی ما دربخش های خصوصی پاسخگویی به نیاز داخلی وصادرات است و انشاءالله صادرات تولیدات کارخانه‌های بندرلنگه مثل کارخانه تولید قیر، به صورت کانتینری پس از لایروبی بندری با پهلوگیری کشتی‌های کانتینربر از همین بندرلنگه صورت پذیرد.
وی اضافه کرد: در بخش تولید باید سعی کنیم خط تولیدبه صورت مکانیزه و ریلی جایگزین تولید دستی شود، تا هم در زمان صرفه جویی کنیم و هم به شکوفایی صنعت سرعت بیشتری ببخشیم.
معاون اقتصادی استاندار هرمزگان در ادامه گفت: در بخش فرهنگ باید جهت هویت بخشی و حفظ میراث جذب گردشگر داشته باشیم که شهرداری بندرکنگ در این زمینه اقدامات خوب و قابل تحسینی داشته است.
شیرخانلو اضافه کرد: یکی از وظایف شهرداری‌ها ارائه خدمات است و در ایجاد زیر ساخت‌ها نیز مشارکت کنند، پروژهای ورودی و خروجی شهرها باعث ایجاد امنیت و تسهیل در تردد و همچنین جذب گردشگر نقش ویژه‌ای دارند.
در ادامه سفر معاون استاندار هرمزگان به بندرلنگه دوازده طرح به بهره‌برداری رسید که غبارتند از:
افتتاح دبستان ۶کلاسه پاسارگاد در روستای حمیران با زیربنای: ۳۲۵مترمربع و اعتبار بالغ بر:۵۹۰۰میلیون تومان
با همکاری خیرین و بانک پاسارگاد.
افتتاح کارخانه تولیدقیر به مساحت:۱۰۰۰۰مترمربع با اعتبار: سه میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۹ نفرمستقیم و۱۰۰نفر غیر مستقیم. کارفرمای این کارخانه شرکت قیصرجنوب کنگ می‌باشد که روزانه ۵ تن تولید می‌کند و بیشتر محصولات تولیدی را به کشورهای حاشیه خلیج فارس، آفریقای جنوبی، چین و هند صادر میکند.
افتتاح خانه صنایع دستی کنگ با ۴۳۰ متر زیربنا که این مکان تاریخی توسط اداره کل میراث فرهنگی گردشگری استان هرمزگان خریداری و در اختیار شهرداری کنگ قرار داده شده. کل مبلغی بالغ بر۵۲۰ میلیون ریال از اعتبارات شهرداری جهت بازسازی و به سازی و تجهیزات مکان صرف شده است. این مرکز باهدف آموزش صنایع دستی ویژه بانوان درشهر تاریخی کنگ دایر گردیده است.
افتتاح خانه فرهنگ و هنر بندرکنگ با حضور درویش‌نژاد مدیر کل ارشاد هرمزگان و نفیسی مشاور فرهنگی استاندار. این خانه توسط میراث فرهنگی خریداری شده و در اختیار شهرداری کنگ قرارگرفته شده که ۱۵۰ متر مربع مساحت و
اعتبار۷۸۰میلیون ریال از اعتبارات شهرداری صرف مرمت و تجهیز آن شده که با هدف احیاء فرهنگ، هنرموسیقی، شعر و نمایش می‌باشد و دارای شش دفترچه انجمن است.
افتتاح بولوار اعتدال کنگ به طول ۱۶۰۰متر و عرض ۴۵متر با اعتباری بالغ بر۱۵۳۰۰۰۰۰۰۰۰ریال از اعتبارات شهرداری کنگ ساخته شده است و اداره راه شهرسازی بندرلنگه آسفالت این بولوارهای انجام داده است.
افتتاح سنگ شکن عمران ابنیه هرمز با هزینه ۱۰۳۵۰۰۰۰۰۰۰ریال و پنجاه نفر اشتغالزایی مستقیم و۱۵۰نفر غیر مستقیم دارد.
افتتاح دبیرستان دخترانه سمیه چاه مسلم با ۴۰۶متر مربع زیر بنا و اعتبار۷۳۰۰میلیون ریال توسط خیرین درروستای چاه مسلم ساخته شده که مجری این طرح اداره کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان می‌باشد.
روکش آسفالت روستاهای بخوردان و ارمک، این آسفالت به طول ۱۰کیلومتر و با اعتبار۱۵۰۰۰میلیون ریال از سال۹۳ شروع شده در سال ۹۴ پایان یافته و کارفرمای آن اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان می باشد.
افتتاح مجتمع آب شیرین کن ۷۵۰متر مکعبی دیوان و مغویه با اعتبارهزینه شده توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی ۱۵۰۰۰میلیون ریال با کارفرمایی اداره آب و فاضلاب روستایی استان هرمزگان میباشد۱۰۰۰میلیون ریال.
افتتاح شرکت تولیدی در و پنجره. این شرکت تولیدی با اعتباری بالغ بر۱۳۵۰۰۰۰۰۰۰۰ریال از سال ۹۰ شروع شده و امسال به پایان رسیده که برای پنج نفر اشتغالزایی نموده و در این شرکت انواع درب و پنجره و شیشه دو جداره تولید می‌شود.
پروژه بهسازی بلوار خلیج فارس کنگ به طول مسیر ۶۵۹ متر با اعتبار۷۱۱۰۴۰۰۰۰۰ریال با اجرای اِلِمان و طراحی تعویض جداول پیاده رو سازی آسفالت توسط شهرداری بندرکنگ صورت گرفته است.
افتتاح کارخانه بسته‌بندی آب معدنی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان روزانه ۲۵۰۰۰ بطری آب معدنی تولید و۳۰۰هزار لیتر آب تصفیه و در اختیار مردم قرار می‌دهد. این کارخانه توسط بخش خصوصی درروستای کوهین ساخته شده است.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top