skip to Main Content

صعود کوهنوردان پارسیانی به قله دماوند

گروه کوهنوردی بردول پارسیان و مِهر بهده با شعار «پاسبان طبیعت باشیم» به بلندترین قله کشور صعود کردند.

13940519000617_PhotoL  IMG-20150809-WA0004

به گزارش پایگاه خبری بادگیر یعقوب دلدار رئیس هیئت کوهنوردی پارسیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پارسیان گفت: دو گروه کوه‌نوردی پارسیان با شعار «پاسبان طبیعت باشیم» از ۱۴ مرداد حرکت خود را به طرف قله دماوند آغاز کردند و در تاریخ ۱۷ مرداد موفق به فتح قله شدند.

وی اضافه کرد: گروه کوهنوردی بردول با ۹ کوهنورد و مِهر بهده با ۱۵ کوهنورد این صعود را با شعار «پاسبان طبیعت باشیم» با امید به توجه مردم به محیط زیست پیرامونی خود آغاز کردند.

رئیس هیئت کوهنوردی پارسیان که خود یکی از صعودکنندگان به قله دماوند بود گفت: کوهنوردان پارسیان تاکنون قله‌های هماک و گنو در هرمزگان، قله تفتان در سیستان و بلوچستان، قله دنا در کهگیلویه و بویراحمد، قله هزار و لاله زار در کرمان، قله علم کوه در مازندران و قله کرکس در استان اصفهان را فتح کرده بودند.

دلدار در ادامه اظهار داشت: صعود به مرتفع‌ترین قله کشور با ارتفاع ۵۶۱۰ متر نهمین صعود کوهنوردان پارسیان است که با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده گروه ۹ نفره بردول پارسیان و ۱۵ نفره مِهر بهده در آن مشارکت داشتند.

سرپرست گروه کوهنوردی بردول پارسیان خاطرنشان کرد: تعداد ۵ نفر از کوهنوردان مهر بهده طبق برنامه توانستند مسیر فتح قله را تا پایان طی کنند و دیگر اعضاء موفق به همراهی این گروه نشدند.

وی ضمن تقدیر از تمامی اعضاء دو گروه کوهنورد به دلیل کسب این افتخار برای شهرستان و استان تصریح کرد: برنامه‌های خوبی برای پیشرفت فعالیت گروه کوهنوردان پارسیان مد نظر داریم که در صورت حمایت به صورت ملی می‌توان صعود به قله‌های مرتفع دنیا را برنامه‌ریزی و در دستور کار قرار داد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top