skip to Main Content

خبرنگاران بازوی مسئولین، چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای مردم هستند

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، محمد رادمهر فرماندار پارسیان با صدر پیامی روز خبرنگار را به خبرنگاران کشور، استان و شهرستان تبریک گفت

فرماندار فتوشاپ

در بخشی از پیام فرماندار چنین آمده است:

با عرض سلام و احترام محضر مبارک اصحاب رسانه، خبرنگاران و عکاسان

سوگند به قلم و آنچه می نگارد…

سوگند پروردگار به قلم، تبلور عظمت و حساسیت حرفه ای مقدس است که همواره با قلم پیوندی جاودانه خورده است.

خبرنگاران لحظات نابود شدنى و زوال‏ یافتنى را تثبیت و ابدى مى‏‌کنند.(مقام معظم رهبری)

۱۷ مرداد در تقویم ملی ایران بعنوان “روز خبرنگار” نامگذاری شده است. واژه “خبرنگار” یادآور زحمات خالصانه افرادی است که در راه اعتلای بشریت از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند و از هیچ خطری نمی هراسند.

پیشینه ی تاریخی این روز به شهادت یک خبرنگار شجاع یعنی محمود صارمی برمی گردد؛ در ۱۷مرداد۱۳۷۷ خبرنگار شهید محمود صارمی (خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی “ایرنا” در مزار شریف افغانستان) به دست نیروهای طالبان به شهادت رسید و به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی کشور، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

این روز، روز دارندگان قلم‌های پاکی است که با عشق، صداقت، عدالت، صراحت و خلوص نیت، همواره حقیقت را رصد و بازگو نموده و روشنگری را پیشه خود ساخته اند و با سخت کوشی و پویندگی خستگی ناپذیر، آگاهی بخشی، عشق، امید، نشاط و سلامت را برای همگان به ارمغان آورده اند.

بی شک این روز پاسداشت کسانی است که بازوی مسئولین و چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای مردم هستند. آنها که وجدان بیدار جامعه و تصویر گر عینی زمان خویشند و با بیان نافذ، شیوا و گیرایشان، بی پروا وظیفه قلم را که نگاشتن حقیقت است پاس می دارند و رسالت خطیر خود را به جا می آورند.

عزم راسخ، تعهد بی بدیل، پایداری و همت والای پیام آوران عرصه سترگ رسانه، راویان رویدادها و طلایه داران راستین خبر که همواره مسائل و مشکلات مردم و واقعیت های جامعه را هنرمندانه با واژگان می آمیزند ارزشمند و ستودنی است .

فرارسیدن این روز را به همه پیشگامان دانایی در عرصه رسانه و اطلاع رسانی تبریک عرض نموده، از خداوند متعال توفیق ایفای نقش خطیرتان را در خدمتگزاری هر چه بیشتر به مردم و اعتلای میهن اسلامی خواستارم

محمد رادمهر
فرماندار پارسیان

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top