skip to Main Content

جاده‌ ۴۰ ساله‌ای که از چهار روستا قربانی می‌گیرد

چهار روستای مراغ، کوغان، جاونی و دهنو مراغ با آسفالتی ۴۰ ساله به یکی از جاده‌های پر حادثه بین روستاها تبدیل شده است.
خبرگزاری فارس: جاده‌ 40 ساله‌ای که از چهار روستا قربانی می‌گیردبه گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل خبرگزاری فارس از غرب هرمزگان، عدم توسعه‌یافتگی راه‌های مواصلاتی در این منطقه از هرمزگان به ویژه در حوزه روستایی سبب شده است که مردم با مشکلات عدیده‌ای روبرو شوند.

این امر علاوه بر رقم زدن مشکلاتی، توسعه را نیز با کندی و اخلال روبرو کرده است.

از طرفی برخی از راه‌های مواصلاتی به دلیل کیفیت پایین و غیر استاندارد بودن همواره از مسافران و رانندگان قربانی می‌گیرد.

مجموعه روستاهای مراغ، کوغان، جاونی و دهنو مراغ از جمله روستاهایی هستند که به واسطه برخورداری از یک مسیر غیر استاندارد با این دست مشکلات سال‌هاست که دست و پنجه نرم می‌کنند.

عبدالله جلیلی دهیار روستای دهنو مراغ در همین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرلنگه گفت: چهار روستای مراغ، کوغان، جاونی و دهنو مراغ با جمعیت بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ نفر از جاده‌ای با آسفالتی ۴۰ ساله، بدون علائم رانندگی، فاقد خط‌کشی همراه با چاله‌های فراوان و پل‌های فاقد گارد ریل که به یکی از جاده‌های حادثه خیز جنوب کشور تبدیل شده است، استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: ۱۵ کیلومتر از این جاده مابین دوراهی مراغ تا انتهای چهار روستا از هیچ‌ یک از استانداردهای لازم ترافیکی برخوردار نیست.

دهیار روستای دهنو مراغ خاطر نشان کرد: وجود چاله‌های فراوان و عرض کم جاده علت عمده تصادفات راکبان موتورسیکلت در این چهار روستا می‌باشد و تاکنون تعدادی از اهالی در این تصادفات جان خود را از دست داده یا نقص عضو شده‌اند.

جلیلی یادآور شد: در این مسیر حدود ۱۲ دهنه پل وجود دارد که همگی فاقد گارد ریل و علائم هشدار دهنده می‌باشد و در طول پنج سال گذشته موارد متعددی از سقوط وسایل نقلیه در پل‌ها به ثبت رسیده است.

دهیار روستای دهنو مراغ ضمن اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته گذشته تاکنون گفت: تاکنون برای حل این مشکل بارها به اداره کل راه و شهرسازی مراجعه کرده‌ایم که همیشه با جواب نبود اعتبار روبرو شده‌ایم و عملا وضعیت موجود ادامه یافته است.

جلیلی در ادامه ضمن تسلیت به خانواده‌هایی که در این مسیر پدر، برادر و یا بستگان خود را از دست داده‌اند و ابراز  تأسف از وضعیت پیش‌رو گفت: نمی‌دانیم تا چه زمانی باید شاهد فوت و نقص عضو شدن اهالی این چهار روستا باشیم.

دهیار روستای دهنو مراغ در پایان یادآور شد: برخی فوتی‌ها و نقص عضو شدن‌ها مسیر زندگی افراد را دچار چالش می‌کند و نباید نبود اعتبار را بهانه‌ای برای رها کردن این قبیل راه‌ها باشد و از مسئولان امر تقاضا داریم برای جان و مال مردم ارزشی فراتر از اعتبارات ریالی قائل شوند.

یادآور می‌شود؛ روستای دهنو مراغ از توابع بخش شیبکوه با فاصله ۲۰ کیلومتری از مرکز این بخش در ۸۰ کیلومتری غرب شهرستان بندرلنگه قرار دارد.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top