skip to Main Content

خوزو؛ روستایی در محاصره خطوط گاز و دکل برق

سلامت ساکنان روستای خوزو از توابع شهرستان پارسیان واقع در غرب هرمزگان زیر دکل‌ برق فشار قوی و خطوط انتقال گاز تهدید می‌شود.

IMG_6144
به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل خبرگزاری فارس از هرمزگان، کابل فشار قوی ۱۳۲ کنونی و کابل فشار قوی ۴۰۰ که در آینده در این مکان جا خوش می‌کند، در فاصله ۳۶ متری منازل مسکونی اهالی روستای خوزو قرار دارد و در این انتقال حریم قانونی توسط وزارت نیرو رعایت نشده است.

اسفندیار شریفی رئیس شورای اسلامی روستای خوزو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پارسیان با بیان مطلب فوق، ضمن گلایه از وضعیت پیش آمده در این روستا و روستاهای اطراف، به پیگیری‌های بی‌نتیجه چندین ماهه شورا و معتمدان روستا اشاره کرد.

وی افزود: این دکل در ضلع شمالی روستا قرار گرفته و عملا توسعه را در این ضلع ناممکن کرده و این درحالی است که ضلع جنوبی روستا نیز توسط خطوط گاز بدون در نظر گرفتن حریم روستا محاصره شده است.

 شریفی گفت: چنانچه هر کدام از اهالی روستا اقدام به ساخت و ساز کنند باید از جاهای مختلف استعلام بگیرند تا مجوز مربوطه صادر شود اما چگونه است که وزارت نیرو و نفت بدون در نظر گرفتن حریم قانونی روستا اینگونه زندگی مردم را دچار چالش می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی روستای خوزو در ادامه اظهار کرد: یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری توسعه روستاهاست اما مردم خوزو با این گونه برخوردها احساس می‌کنند کسی آنان را نمی‌بیند و صدای آنان را نمی‌شنود.

وی تصریح کرد: خط انتقال گاز حریمی ۲۵۰ متری دارد و علی‌رغم اینکه روستا از قدمتی بالا برخوردار است متأسفانه در حریم ۱۵۰ متری روستا خط انتقال گاز عبور می‌کند و عملا مردم را در معرض خطر قرار داده است.

شریفی با اشاره به اشتغال مردم خوزو و لزوم ایجاد فضای امن معیشتی برای آنان و امکان توسعه روستا در آینده گفت: عمده مردم روستا به شغل دامداری به عنوان یکی از مشاغل تولیدی اشتغال دارند و بخشی از نیاز مردم شهرستان را به گوشت قرمز تأمین می‌کنند اما با شرایط ایجاد شده مردم چاره‌ای جز فروش دام‌هایشان و مهاجرت از روستا و اشتغال به شغل‌های کاذب ندارند.

گفتنی است، جمعی از معتمدان روستای خوزو امروز با تجمع در مقابل دکل انتقال برق و اعتراض نسبت وضعیت موجود، خواستار رسیدگی استاندار استان هرمزگان به وضعیتشان شدند.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top