skip to Main Content

تشنگی ۱۴ بز کوهی و پازن را به روستای مغدان کشاند

رئیس شورای اسلامی مغدان پارسیان گفت: اتمام منابع آبی در پی خشکسالی‌های چند سال اخیر باعث شد ۱۳ رأس بزکوهی و یک پازن برای رفع تشنگی به روستای مغدان در پارسیان پناه ببرند.
بزکوهی ۱۲

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، عیسی دیوسار امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در پارسیان گفت: اتمام ذخایر آبی کوهستان مغدان بسیاری از گونه‌های وحشی ارتفاعات منطقه مغدان را با خطر نابودی مواجه کرده و صعب‌العبور بودن مسیر کوهستان، راه‌های آب‌رسانی را ناممکن کرده است.

وی اظهار داشت: مردم روستا نگران وضعیت پیش آمده هستند اما راهکاری برای رفع این مشکل ندارند لذا از سازمان‌های مسئول حفظ محیط زیست درخواست چاره‌جویی در این خصوص دارند.

رئیس شورای اسلامی روستای مغدان خاطرنشان کرد: ارتفاعات مغدان از تنوع گونه‌های جانوری برخوردار است که وضعیت پیش آمده باعث می‌شود این گونه‌ها در مناطق پایین دستی ظاهر شوند و ممکن است افراد سودجو این حیوانات را شکار کنند.

دیوسار گفت: در آخرین اتفاق ۱۳ رأس بز کوهی و یک پازن برای رفع تشنگی به دریا پناه آورده بودند که مردم با اطلاع از این موضوع برای حفاظت از آنان به محل مراجعه و حیوانات را تا ارتفاعات همراهی کردند.

رئیس شورای اسلامی مغدان از تماس خود با مسئولین محیط زیست شهرستان خبر داد و گفت: متأسفانه تا کنون اقدام مؤثری از سوی مسئولین حفاظت محیط زیست انجام نشده است و مردم نیز با توجه به نبود راه‌ مناسب ایجاد آبشخور در ارتفاعات منطقه مغدان از آبرسانی به حیوانات عاجز هستند.

دیوسار با اعلام آمادگی جهت همکاری با محیط زیست شهرستان و استان برای چاره‌جویی در خصوص نوع آبرسانی به حیوانات در ارتفاعات گفت: یکی از دغدغه‌های مهم مردم حفاظت از گونه‌های حیات وحش منطقه مغدان است لذا در همین راستا مردم اعلام آمادگی کرده‌اند، چنانچه طرحی تخصصی از سوی متولیان حفاظت محیط زیست ارائه شود همکاری لازم داشته باشند.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top