skip to Main Content

آغاز کاشت نشای گلخانه‌ای گوجه فرنگی در پارسیان

مدیر جهاد کشاورزی پارسیان از آغاز کاشت نشای گوجه فرنگی در این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: آغاز کاشت نشای گلخانه‌ای گوجه فرنگی در پارسیانبه گزارش پایگاه خبری بادگیر، یعقوب دلدار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پارسیان با بیان اینکه کشاورزان پارسیان کاشت ۲۵ میلیون نشای گوجه فرنگی را در هشت واحد گلخانه‌ای شهرستان آغاز کرده‌اند، افزود: امیدواریم با تغییراتی که در نوع ارقام این محصول به وجود آمده است سال زراعی خوبی را پیش رو داشته باشیم.

وی اضافه کرد: این میزان نشا حدود ۵۰ درصد از نیاز کشاورزان شهرستان را تأمین می‌کند و ۵۰ درصد دیگر از طریق گلخانه‌های شهرستان‌های همجوار وارد می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی پارسیان خاطرنشان کرد: امسال با توجه به اجرای طرح الگوی کشت، ۳۵ درصد از میزان اراضی زراعی زیر کشت نسبت به سال قبل کاهش خواهد یافت.

دلدار با اشاره به ورود گلخانه‌ها در زمینه کاشت گوجه فرنگی در سال زراعی جدید گفت: گلخانه‌ها با توجه به مدیریت بهینه مصرف آب، استفاده ناچیز از کودهای تأیید شده و بازدهی بالا می‌توانند بخشی از تولید گوجه سالم شهرستان را بر عهده بگیرند.

مدیر جهاد کشاورزی پارسیان در پایان گفت: هر ساله قریب به ۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت گوجه اختصاص داده می‌شود که امسال با کاهش ۳۵ درصد امید می‌رود تولید و عرضه به خوبی مدیریت شود.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top