skip to Main Content

دیدار جمعی از علمای شهرستان با امام جمعه بستک

با هدف همگرایی هر چه بیشتر صبح امروز نشستی در دفتر امام جمعه بستک سید محمد قتالی صورت گرفت.

قتالی ۱

به گزارش پایگاه خبری بادگیر حجت الاسلام حسن صادقی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه در این جلسه گفت: علما نقش مهمی در جریان سازی سیاسی و اجتماعی جامعه دارند و باید از این ظرفیت در حد توان استفاده کرد.

صادقی در ادامه افزود: تحولات منطقه با بیداری اسلامی و قالب خوبی آغاز شد، اما در ادامه، استکبار با نفوذ در برخی جریانهای انقلابی اهداف امنیتی اسرائیل را دنبال کرد و متأسفانه برخی از این جریانها در دامان نامشروع اسرائیل و آمریکا قرار گرفتند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بستک داعش را نطفه نامشروع جریانهای منحط فکری غرب دانست و گفت: جریان داعش اذهان را از نبرد با دشمن صهیونیست به جنگهای داخلی و خانگی سوق داد به گونه ای که برادر کشی در جهان اسلام به راه افتاد.

صادقی ترس استکبار از نفوذ اسلام در غرب را یکی دیگر از اهداف شکل گیری داعش و جریانهای منحرف فکری در جهان اسلام دانست و گفت: در اروپا و آمریکا سالیانه تعداد زیادی از مردم به اسلام به عنوان دین رحمت و مهربانی گرایش پیدا می کردند که زنگ خطر را برای غرب به صدا درآورده بود، لذا بهترین حربه ای که می توانست جلوی نفوذ اسلام را در غرب بگیرد استفاده از ابزار خشونت به عنوان خشونت اسلامی، در مقابل رأفت و عطوفت اسلامی بود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بستک داعش را یکی از فروع شجره خبیثه دانست و افزود: سه راه برای مقابله با این جریان وجود دارد که اولین راهکار در این زمان نظامی است که تشکیل گروه های مردمی در سوریه و عراق با این هدف صورت گرفت.

صادقی راه دیگر مقابله با جریانهای منحرف فکری در جهان اسلام را افشاگری و نشان دادن دستهای پنهان حامی این جریان دانست و گفت: امروز بر همه روشن است که حامیان گروه های تروریستی چه کسانی هستند و این موضوع باید مد نظر کسانی که دغدغه اسلام دارند قرار بگیرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فیه در سپاه بستک راهکار سوم را مقابله علمی با این جریان دانست و افزود: کار ما و شما به عنوان عالمان دینی، بیان دیدگاه اسلام در خصوص موضوعاتی است که امروز مورد خدشه قرار گرفته و بُعد اسلام، یعنی مهربانی و دور از خشونت باید به درستی در جهان تبیین شود تا مردم حساب جریانهای تروریستی تکفیری را از جهان اسلام جدا بدانند.

صادقی یکی دیگر از اهداف شکل گیری جریانهای تروریستی در جهان اسلام را دور کردن مردم از موضوع فلسطین دانست و گفت: موضوع انحراف از قدس شریف و فلسطین به نفع مسلمانان نخواهد بود که خدا را شکر ایران اسلامی با درایت مقام عظمای ولایت جلوی این موضوع ایستاد و ما در جنگ اخیر غزه حمایتهای مردم ایران و مسلمانان آزاده را از جریان فلسطین به خوبی مشاهده کردیم هر چند برخی حاکمان کشورهای عربی نسبت به موضوع فلسطین موضع انفعالی خود را به نمایش گذاشتند.

در ادامه جلسه علمای حاضر دیدگاه های خود را نسبت به تحولات منطقه بیان کردند و در پایان سید محمد قتالی امام جمعه بستک وحدت در شهرستان را زبانزد دانست و به همگرایی هر چه بیشتر علما و دانشمندان منطقه تأکید کرد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top