skip to Main Content

پیشرفت ۸۲ درصدی پروژه لایروبی حوضچه بندر تجاری لنگه

مدیر جدید اداره بنادر و دریانوردی لنگه از پیشرفت ۸۲ درصدی پروژه لایروبی این بندر خبر داد و گفت: در حال حاضر حجم لایروبی حوضچه این بندر به رقم ۲۴۵ هزار متر مکعب رسیده است.
خبرگزاری فارس: پیشرفت 82 درصدی پروژه لایروبی حوضچه بندر تجاری لنگهبه گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمود صابری ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: پروژه لایروبی ۲۵ هکتار از ۳۰ هکتار حوضچه بندر لنگه این روزها به ایستگاه پایانی و روزهای آخر اجرای خود نزدیک می‌شود.

وی ادامه داد: این پروژه در راستای طرح توسعه دریایی بندر لنگه و با هدف هم سطح سازی و افزایش عمق ۷۵ درصد از حوضچه عملیاتی بندر تا عمق ۵.۵ متر با هزینه ۱۰۰ میلیارد ریالی آغاز شد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه ضمن اشاره به کلید خوردن این پروژه از دی ماه سال ۱۳۹۲ پیش‌بینی کرد که لایروبی بندر تا اواخر شهریور ماه سال‌جاری به اتمام برسد.
وی بالا رفتن ضریب ایمنی شناورها و افزایش توان تخلیه و بارگیری تا مرز ۴.۵ میلیون تن در سال پس از اتمام طرح توسعه دریایی را از جمله مزایای اجرای این پروژه برشمرد.
گفتنی است، بندر لنگه به همراه مجتمع شهید رجایی و بندر شهید باهنر در استان هرمزگان از جمله بنادر ترانزیتی، تجاری و مسافری است که در کریدور بین‌المللی شمال – جنوب واقع شده است.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top