skip to Main Content

تمامی تشریفات گمرکی بندرلنگه الکترونیکی شد

مدیرکل گمرک بندرلنگه از الکترونیکی شدن تمامی تشریفات گمرکی در این اداره خبر داد.
خبرگزاری فارس: تمامی تشریفات گمرکی بندرلنگه الکترونیکی شدصفر شیبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در غرب هرمزگان، گفت: در راستای تحقق وعده گمرک الکترونیک این اداره کل از پایان تیرماه تمامی فرایندهای گمرکی خود را در رویه واردات قطعی با صدور پروانه الکترونیکی به صورت الکترونیکی صادر می‌کند.

وی اضافه کرد: پس از اجرای سامانه جامع تشریفات گمرکی در این اداره کل پس از کاربردی شدن سامانه‌های اظهار از راه دور، صدور پته الکترونیکی، صدور قبض درآمد الکترونیکی، صدور پروانه‌های سبز گمرکی حذف می‌شوند و به جای آن‌ها دستور صدور پروانه الکترونیکی یا همان ترخیص realease order اجرا می‌شود.

مدیرکل گمرک بندرلنگه خاطر نشان کرد: یکی از اهداف الکترونیکی کردن تشریفات گمرکی کاهش هزینه‌های اداری چاپ، تکثیر و نگهداری اوراق بهادار است که بخشی از ظرفیت‌های مادی و انسانی هزینه آن می‌شد و در فرایند جدید این مسیرها حذف شده است.

شیبانی ادامه داد: در روش الکترونیکی جدید ترخیص کالا با سهولت و سرعت بیشتر انجام می‌شود و از هرگونه سوءاستفاده و جعل اسناد گمرکی احتمالی جلوگیری می‌شود.

مدیرکل گمرک بندرلنگه از دیگر مزایای فرایند جدید گمرکی استعلام لحظه‌ای اثبات اصالت پروانه ترخیص، ایجاد بانک اطلاعاتی از تمامی اظهارنامه‌ها و سندهای ترخیصی جهت بهره‌برداری درون سازمانی و برون سازمانی، کاهش زمان ارائه خدمات و کاهش ضریب قاچاق عنوان کرد و گفت: سازمان‌های کنترلی از این به بعد می‌توانند اصالت پروانه‌های سبز گمرکی را به صورت استعلام الکترونیکی و سامانه پیام کوتاه دریافت کنند.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top