skip to Main Content

مقام معظم رهبری امروز حرف دل همه جهان اسلام را زد

امام جمعه اهل سنت شهر کوشکنار در واکنش به بیانات مقام معظم رهبری، فرمایشات رهبری را حرف دل همه آزادی‌خوان جهان بویژه جهان اسلام دانست.

IMG_4538

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از پارسیان خبر، شیخ علی جمالی امام جمعه اهل سنت شهر کوشکنار عصر امروز در گفتگو با خبرنگار پارسیان خبر گفت: مقام معظم رهبری آگاه به زمان است و جریانات سیاسی دنیا را به خوبی می‌شناسد لذا فرمایشات ایشان بر اساس ارزیابی دقیق صورت می‌گیرد و برای همه ما حجت است.

وی با اشاره به ظهور پدیده داعش و اشاره مقام معظم رهبری به این جریان افزود: امروز داعش به نام اسلام در حال تخریب مبانی اسلام است و متأسفانه ترسیمی که از پیامبر اسلام(ص) و دینی رحمتی که توسط آن حضرت نازل شده ترسیمی کاملاً وارونه است و جهان اسلام باید در قبال این ظهور نامشروع واکنشی متناسب از خود نشان بدهد.

جمالی تصریح کرد: ما در قرآن آیه‌ای داریم که می‌فرماید اگر کسی نزد شما اظهار اسلام کرد نگویید تو مؤمن نیستی (و لا تقولوا لمن القی الیکم السلام لست مؤمناً) در این در صورتی است که بسیاری از کشتارها در حالی صورت می‌گیرد که مسلمان هستند و حتی در حین اجرای حکم، شهادتین به زبان جاری می‌کنند اما باز به عنوان مشرک کشته می‌شوند.

امام جمعه اهل سنت کوشکنار خاطر نشان کرد: گروه‌های تکفیری داعش و امثال آن ساخته و پرداخته یهودیت و مسیحیت برای انتقام از مسلمانان در جنگ خیبر و امثال آن است اما برخی جریان‌های افراطی عنان خود را به دست آنان داده‌اند و از ابزار کشتار آنان برای کشتن مسلمانان استفاده می‌کنند.

جمالی با اشاره به آیه ۷ سوره آل عمران سطحی نگری و برداشت‌های مریض گونه از آیات قرآن را یکی دیگر از آسیب‌ها دانست و گفت: متأسفانه همانگونه که قرآن می‌فرماید انسان‌های مریض برای ایجاد فتنه در جهان اسلام به سراغ متشابهات قرآن رفته‌اند و آیاتی که نیاز به تفسیر توسط راسخون در علم دارد توسط انسان‌های بیسواد تفسیر می‌شود و این موضوع به عنوان مستمسک در دستان گروه‌های تکفیری و تروریستی قرار گرفته است. (فأما الذین فی قلوبهم زیغ فیتبعون ما تشابه منه ابتغاء الفتنه و ابتغاء تأویله و ما یعلم تأویله الا الله و الراسخون فی العلم)

امام جمعه اهل سنت کوشکنار با اشاره به جریان‌های تکفیری و تندرو در طول تاریخ اسلام تأکید کرد: ما به کسانی که می‌خواهند نور خداوند را با این گونه اعمال مخدوش و خاموش کنند هشدار می‌دهیم که وعده الهی مبنی بر نصرت اسلام محقق خواهد شد و کسانی که با اعمال تروریستی و تکفیر کردن مسلمانان قصد پیشبرد اهداف خود را دارند توصیه می‌کنیم تاریخ اسلام را مرور کنند تا ببینند چه گروه‌هایی با این اعتقاد ظهور کردند اما خیلی زود توسط عظمت اسلام و مسلمین شسته شدند و از بین رفتند.

جمالی دین اسلام را دین مهربانی و مودت دانست و گفت: ظهور اسلام با هدف اکمال مکارم اخلاقی صورت گرفته است و به امید خدا اخلاق در جهان فراگیر خواهد شد و این وعده‌ای است که خداوند در قرآن به آن اشاره کرده است.

امام جمعه اهل سنت کوشکنار با اشاره به موضوع وحدت در کشور و شهرستان پارسیان خاطر نشان کرد: با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری الحمدلله گروه‌های شیعه و سنی سال‌هاست در کنار یکدیگر با برادری زندگی می‌کنند و تا کنون گزندی از گروهی به گروه دیگر نرسیده و این وحدت در شهرستان ما نیز مثال زدنی است.

جمالی در پایان ضمن تشکر از پایگاه خبری پارسیان خبر بابت انعکاس رویداد‌های شهرستان گفت: خبرگزاری‌ها نقش مهمی در ایجاد همدلی و همزبانی در جامعه دارند و از توجه شما به موضوعات وحدت آفرین در جامعه قدردانی می‌کنم.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top