skip to Main Content

امید به آینده یکی از مولفه های انتظار است

امام جمعه کیش امید به آینده را یکی از مولفه های انتظار دانست وگفت: توجه به همنوعان و جدی گرفتن توصیه های رهبران دینی و عمل به آنها از مقدمات لازم برای ظهور منجی بشریت است.

علیدادی ۹۸۷۰۱۲

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام حسن علیدادی در خطبه های نماز جمعه این هفته با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمامی امور با تبریک فرا رسیدن ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان و همچنین نیمه شعبان ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج ) اظهار داشت : در دوران کنونی هر چه به جلو حرکت می کنیم شرایط برای جهان اسلام سخت و ضرورت حضور آن حضرت اجتناب ناپذیر می شود.

وی با یاد آوری اینکه انتظار واقعی مولفه های دارد گفت : امید به آینده و اینکه با ظهور آن حضرت دنیا پر از عدل و داد خواهد شد از جمله این مولفه ها است ، هر چه جلوتر می رویم روز به روز نامردی ها ، عهد شکنی ها علیه مسلمان بیشتر و نقش ها رنگ به رنگ می شوند ، باید تلاش کنیم و در مسیر حرکت به جلو یاس و ناامیدی به خود راه ندهیم .

خطیب جمعه کیش گفت: مهیا شدن برای ظهور حضرت صاحب الامر (عج ) از دیگر مولفه ها است و هر کس باید به سهم خود بسترهای لازم برای ظهور را فراهم سازد ، توجه به همنوعان ، داشتن وحدت و همدلی ، توجه به پیامهای دینی و جدی گرفتن توصیه های رهبران دینی و عمل به آنها خود ازمقدمات و زمینه های لازم برای ظهور است .

حجت الاسلام علیدادی با یاد آوری اینکه ۶۰ نوع نگاه مذهبی و دینی در دنیای امروز به وجود منجی و مصلح معتقدند این روز را به تمامی معتقدان و به ویژه مسلمانان جهان و ایران تبریک گفت .

وی فرا رسیدن نیمه شعبان و بزرگداشت روز سربازان گمنام امام زمان (عج) را به آنان تبریک گفت و افزود : این گمنامان زحمات زیادی برای ایجاد امنیت و آرامش کشور کشیده اند .
امام جمعه کیش با یاد آوری ویژگی های این سربازان گمنام اظهار داشت : ماموریت های سخت ، پیچیده و حساسی بر عهده آنان گذارده شده و آنها در انجام آن خلاقیت خود را به کار بسته اند ، ماموریت آنان در عین گمنامی و اخلاص در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام می شود .

وی تصریح کرد : این افراد چشم و گوش بینای مسوولان نظام جمهوری اسلامی هستند و کمک می کنند خطاها به حداقل برسد باید بتوان از این ظرفیت بهره گیری کرد .

خطیب جمعه کیش دسترنج زحمات سربازان گمنام امام زمان (عج ) را آسایش و امنیت بالای موجود در کشور و برای مردم دانست و گفت : در سایه این آرامش است که می توان سایر اهداف را پیش برد و محقق ساخت .

وی با تسلیت فرا رسیدن سالروز رحلت معمار کبیر انقلاب و شهدای ۱۵ خرداد که برای دفاع از امام (ره) خروشیدند و در این مسیر هیچ ترسی به خود راه ندادند گفت: امام خمینی (ره) شخصیتی است که تاریخ پس از معصومین (ع) به خود ندیده است ، در شخصیت ها و علمای زیادی ،اخلاص ، شجاعت ، وظیفه شناسی و درایت دیده ایم اما اینکه تمامی این مولفه های در یک شخص تجلی پیدا کند کمتر در طول تاریخ به چشم خورده است .

خطیب جمعه کیش سالروز آغاز رهبری مقام معظم رهبری را تبریک گفت و افزود : به حق می توان گفت این شخصیت برجسته ۲۶ سال کشور را از پیچ های خطرناک عبورداده اند ، اتفاقاتی برای کشورمان رخ داد که شاید برای هر کشور دیگری اتفاق می افتاد آن را به زانو در می آورد اما دوست و دشمن بر این نظرند که رهبری ایران اسلامی رهبری بی بدیل است و فاصله ایشان از نظر صلابت ، نجابت ، درایت ، داشتن اندیشه های نو و حرکت دادن کشور به سمت سازندگی با سردمداران سایر کشورها به اندازه کویرها و اقیانوس ها است .

وی دلیل وجود برخی نقص ها در کشور و امور را عقب ماندگی از منویات و فرمایشات گرانبهای رهبر معظم انقلاب دانست وگفت : باید به داشتن رهبری فرزانه و شخصیتی هوشمند ، قوی ، با صلابیت و مومن به معنای واقعی به خود ببالیم .

امام جمعه کیش در ادامه به اهمیت امر به معروف تاکید کرد و خطاب به مردم و مسوولان گفت : انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر تنها وظیفه یک گروه خاص نیست ، وظیفه ای شرعی و مربوط به همه آحاد جامعه است ، مردم نباید نیروهایی را که وظیفه ذاتی آنها انجام این فریضه است را در صحنه عمل تنها بگذارند ، اگر در این مهم تنها تماشاچی باشیم خیانت کرده ایم .

وی خطاب به مسوولان گفت : آنها نباید در حوزه های کاری خود این مهم را فراموش کنند ، برخی ناهنجاری ها باید به مسوولان تذکر داده شود چرا که همه در پیشگاه خدا مسوولیم .

حجت الاسلام علیدادی بر فعال تر شدن ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت : آنها باید جدی تر و دلسوزانه تر در صحنه عمل وارد بشوند و دلسوزانه و دوستانه تذکر بدهند ، اگر تذکرات داده شده جدی گرفته نشد از سایر اهرم ها استفاده شود ، نگذاریم صلابیت و سلامت جامعه دچار خدشه شود.

وی گفت : با توجه به فرا رسیدن فصل گرما شاهد برخی اتفاقات در سواحل هستیم که با روح اسلام و اخلاق هماهنگی ندارد ، علاوه بر نیروهای ناجا وظیفه تک تک افراد جامعه است که با روش های مناسب جلوی این اتفاقات را بگیرند .

وی در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه کیش عنصر ‘ ریا ‘ و وجود آن در افراد را ویروسی خطرناک و نامحسوس دانست و گفت : ریا بلای بزرگی است که به جام آدمی رسوخ می کند هر عملی که برپایه ریا و تظاهر انجام می گیرد در محضر الهی پذیرفته نمی شود و ارزشی ندارد.

امام جمعه کیش تصریح کرد ارزش هر عمل به انگیزه آن وابسته است ، اگر انگیزه دنیایی باشد و تنها برای جلب رضایت و خشنودی دیگر انجام گیرد اثر گذار نخواهد بود ، انگیزه ارزش اعمال انسان را مشخص می کند.

حجت الاسلام علیدادی ریا را بلای خانمانسوز وصفت رذیله ای برای اجتماع دانست و گفت : باید از آن پرهیز کرد و امور را تنها برای رضای خدا و نه خشنودی عده ای انجام داد.

وی به فرمایشات حضرت علی (ع) در نهج البلاغه و توصیه های ایشان به مسوولین مالیاتی اشاره کرد و گفت : در این فرمایشات سفارش به ترس از خدا در خلوت ها و پنهان و رعایت حق مردم و بیت المال شده است .

خطیب جمعه کیش گفت : ایشان می فرمایند هر کسی پنهان و آشکارش مثل هم ، فعل و قولش مثل هم باشد آن فرد امانتدار خوبی برای مردم خواهد بود ، مخلص کسی است که رفتار و گفتارش و پیدا و پنهانش یکی باشد .

نماز جمعه این هفته کیش با حضور جمعی از نمازگزاران در مسجد خاتم الانبیاد(ص) برگزار شد .

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top