skip to Main Content

به نظر من تئاتر نمی تواند صرفاً مختص قشر خاصی از افراد جامعه باشد

گفتگویی صمیمی با هنرمندی که افتخار خود را آموزش می داند و معتقد است هنوز راه های فراوانی برای پیمودن در پیش دارد…

عقیل  ۲

بادگیر: لطفاً مختصری در مورد خود و فعالیت های نمایشی تان تشریح نمایید

اینجانب عقیل پور عبدالله متولد سال ۱۳۶۲ استان هرمزگان، شهرستان رودان دارای مدرک کارشناسی معماری و دیپلم حسابداری می باشم. بنده فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۹ در سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان با بازی در نمایش های طنز: ملکه، آقای تیزبین، برنامه ی نود و … شروع کردم و بعداز گذشت ۳ سال به عضویت انجمن نمایش شهرستان در آمدم و فعالیت خود را به صورت حرفه ای با بازی در نمایشهای درسی دیگر از استاد، زبان کوهستانی، در انتظار گود و به عنوان نقش دوم لاکی و مدیر صحنه، آیینه عبرت، اکسیژن، پانتومیم، شمارش استخوان ها، وین راز سر به مهر، طبیعت به مناسبت روز درختکاری، آواز مترسک، زمین های خشک در انتظار، آتش افروزان سقا خانه، کرگدن، چهارمین نامه، لک لک پاشکسته، پروانه ی زائر، نگرانی و .. و بازی در فیلم های انار خشکیده، چاه، حماسه رگو، متن داستانی اسکله شهید حقانی و بندرعباس و بدرقه نوح که به صورت مستند داستانی بود و از شبکه یک سیما پخش گردید و … کارگردانی شط خون، زبان کوهستانی، بزرگ مهربان و فیلم های فرصتی دیگر، هوای تازه اگر…، بهشت من رودان و مورچه.

تصویر برداری فیلم های فرصتی دیگر، هوای تازه اگر… ،بهشت من رودان، کمی آن سو تر، ساطور و… ، و مشاور کارگردان و مدیر و منشی صحنه نمایش و فیلم های مختلف.

بادگیر: مختصری در مورد نمایش استان و شهرستان بستک

استان هرمزگان از گذشته های دور در زمینه هنر به خصوص هنر موسیقی و تئاتر با توجه به استعدادهای سرشاری که وجود دارد؛ حرفی برای گفتن داشته است. در سال های اخیر پیشرفت های بسیار زیادی حاصل شد، به طوری که هنرمندان هرمزگانی در کشور تبدیل به یکی از قطب های هنری شده اند و این یکی به دلیل نبوغ ذاتی آنان و از طرف دیگر تحصیلات آکادمیکی است که دنبال کرده اند. در شهرستان بستک هرچند که مدت زیادی از تشکیل گروه تئاتر نمی گذرد ولی با توجه به پیگیری ها و جدّیتی که هنرمندان این خطه از خود نشان دادند، همچنین حمایت های ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، پیشرفتهای چشم گیری حاصل شده است. دلیل محکم این مطلب، حضور سه دوره پیاپی آنان در جشنواره استانی گذشته که جوایز بسیار خوبی نیز کسب کرده اند؛ می باشد که به یاری خداوند کماکان این رویه ادامه دارد.

بادگیر: چه کارهایی در این دوره شروع کرده اید؟

در این مدت دو سه روزه ای که بنده در خدمت بچه های خوب، دوست داشتنی و هنرمند بستک بوده ام و باتوجه به اشتیاق بسیار زیاد و علاقه ای که در چهره و وجود دوستان دیده می شود و از آنجایی که علاقه مندان زیادی در این دوره از جمله دانش آموز، دانشجو و اعضای انجمن نمایش حضور داشتند، مبنای کارم را بر آموزش اصول اولیه تئاتر قرار دادم و به صورت تئوری خیلی از مباحث گفته شد و سپس کارهای عملی و اتود و استعداد یابی جهت برنامه های آینده انجمن انجام شد.

بادگیر: جامعه ی هدف شما در آموزش چه گروه هایی هستند؟

به نظر من تئاتر نمی تواند صرفاً مختص قشر خاصی از افراد جامعه باشد بلکه یک امر ذاتی است که در وجود تمام انسانها وجود دارد و در جای جای زندگیشان از این هنر تئاتر که همان بازیگری است استفاده می کنند و برای آموزش نیز افراد با تمایل و میل خودشان پا به این عرصه می گذارند و سعی در موفقیت در این زمینه را دارند و می شود به آنها آموزش داد.

بادگیر: ساعت و روز کلاس ها به چه شکلی هست؟

عرض شود که برنامه ای که جناب آقای اماسه مسئول انجمن نمایش بستک و همچنین سرکار خانم آذر، کارگردان گروه نمایش فانوس بستک برای من چیده بودند، بدین شکل بود که کلاس ها فقط بعد از ظهرها از ساعت ۱۵ لغایت ۱۹ شب، هر روز در سالن آمفی تئاتر بستک باشد و با توجه به میل و اشتیاق و درخواست دوستان، برنامه را هر روز صبح و بعد از ظهر در سالن آمفی تئاتر به اجرا گذاشتم که از زمان نیز استفاده مفید و لازم را ببریم که البته با سه گروه در زمان های مختلف کار می شود.

بادگیر: آینده تئاتر بستک را چگونه می بینید؟

از آنجایی که بستک دارای پیشینه تاریخی فرهنگی و هنری بالایی می باشد؛ من آینده تئاتر و هنر این شهرستان را به همت عزیزان، آینده ای روشن و دارای پیشرفت زودرس و فوق العاده می بینم. چون دارای استعدادهای بسیار فوق العاده و مسئولیت پذیری زیادی می باشد که هر کدامشان آینده ی روشنی در پیش رو برای شهر و خودشان دارند.

بادگیر: آموزش چهنقشی در ایجاد انگیزه هنرمندان دارد؟

جوانان سرمایه های عظیم هر کشور و شهر خودشان هستند که رشد و پیشرفت جامعه رابطه ی تنگاتنگی با سلامت روحی و جسمی آنها دارد.

جامعه سالم در پرتو وجود جوانان پویا و متعهّد و تحصیل کرده می تواند پله های ترقی را به سرعت طی کند.

در صورتی که آموزش در هر عرصه و زمینه به صورت اصولی و آگاهی کامل صورت پذیرد نتیجه این آموزش باعث ایجاد انگیزه در بین هنرمندان و جوانان می شود. و نیز باعث ماندنشان در هر عرصه که آموزش دیده اند می شود که نتیجه آن بازتاب بیرونی خواهد داشت و برای دیگر نیز ایجا انگیزه خواهد کرد.

7 دیدگاه

  1. کاش توی جاسک هم برگزار میکردید
    مربی اینجا میان ولی اصلا از نمایش خودشون هم سر در نمیارن
    باید کارکشته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top