- پایگاه خبری بادگیر - http://badgirnews.ir -

آتش‌نشانی منجی کسبه «بازار مریم» شد/ سازه‌چوبی کیش سوخت

رئیس ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی کیش گفت: آتش‌سوزی در بازار مریم علی‌رغم خسارت سنگین مالی هیچ‌گونه خسارت جانی در پی نداشته است.
خبرگزاری فارس: آتش‌نشانی منجی کسبه «بازار مریم» شد/ سازه‌چوبی کیش سوخت

به گزارش پایگاه خبری بادگیر محمد امین سرمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جزیره کیش اظهار داشت: در ساعت ۳:۵۴ بامداد در تماس با سامانه ۱۲۵ اعلام شد که بازار مریم کیش طعمه حریق شده است که تیم آتش‌نشانی راس ساعت ۳:۵۸ در محل حضور یافت و کار خود را آغاز کرد.

این مسئول گفت: با توجه به وسعت حریق سه ایستگاه جزیره کیش وارد عمل شدند تا با تمام توان درگیر اطفا آتش شدند.

وی در ادامه افزود: اتصالات برقی و مجاورت کابل با مواد اشتعال‌زا سبب شد این حریق اتفاق بیفتد ولی با توجه به اینکه سازه بازار مریم از جنس چوب و هر هشت مغازه البسه فروشی این بازار دارای یک سقف مشترک است، سرعت انتقال آتش بسیار زیاد بود.

رئیس ایستگاه مرکزی آتش نشانی کیش تاکید کرد: از آنجایی که شدت ورزش باد نیز بر سرعت انتشار این حریق تاثیر مستقیمی داشت، با تلاش نیروهای آتش‌نشانی از گسترش حریق به هتل و رستوران اطراف این بازار جلوگیری به عمل آمد و خوشبختانه اطفا آتش به صورت کامل انجام شد.

سرمدی در پایان گفت: نوع سازه چوبی بازار مریم مستعد آتش‌سوزی است و وجود سقف مشترک مغازه‌ها قطعا یک خطر جدی به شمار می‌رود و باید در این زمینه اقداماتی در راستای افزایش ایمنی صورت گیرد تا شاهد اینگونه اتفاقات ناخوشایند نشویم.