skip to Main Content

پنج هنرمند آثار جشنواره تئاتر دانشگاهی را در کیش داوری می کنند

دبیر هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی کشوربا بیان اینکه جزیره کیش از روز شنبه میزبان اجرای آثار ۲۰ گروه نمایشی خواهد بود افزود : پنج هنرمند برجسته آثار این دوره از جشنواره را داوری خواهند کرد .

81583000-6408394

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، امیر مرسلی روز جمعه در گفت وگو اختصاصی با خبرنگار ایرنا در مورد جزییات برگزاری بخش مناطق هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی کشوربه میزبانی جزیره کیش گفت : این جشنواره هر ساله به همت اداره کل اجتماعی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری برگزار می شود و بزرگترین جشنواره تئاتر کشور است که با تئاتر فجر به لحاظ کیفی و مضمون رقابت می کند.

وی اظهار داشت : در دور هجدهم و پس از اعلام فراخوان ، در مجموع یک هزار نفر از استان های مختلف برای شرکت در جشنواره ثبت نام کردند که آثارارسالی پس از بازبینی در مرحله اول تفکیک شدند که ۱۵۰ اثر انتخاب شد ، در جمع بندی نهایی ۲۰ گروه نمایشی برای ارائه آثار خود در جشنواره مناطق برگزیده شدند .

دبیر جشنواره تئاتر دانشگاهی دلیل وقفه دو ساله برای برگزاری دور هجدهم را کمبود بودجه دانست و گفت : با تلاش دبیرخانه امسال برگزاری آن را پی گیری و با رایزنی های انجام شده با دانشگاه های شهرها و استان های مختلف ، کیش را برای میزبانی انتخاب کردیم .

مرسلی موضوع تئاتر دانشگاهی را آزاد دانست و افزود : شرکت کنندگان با هر سلیقه و متنی آثار خود را ارسال کرده اند که ۲۰ گروه نمایشی در پنج روز ، هر روز چهار اثر در مکان های تالار شهر، دانشگاه صنعتی شریف ، سافاری و ققنوس اجرا خواهند داشت .

وی اظهار داشت : سه گروه نمایشی هم از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در محل اسکله تفریحی ، ساحل مرجان و کتشی یونانی به اجرای خیابانی می پردازند که این بخش غیر رقابتی خواهد بود.

به گفته دبیر هجدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی ، آثار برگزیده از استان های مختلف کشور هستند که توسط هیات بازبینی انتخاب شدند .

وی به برگزاری سه کارگاه آموزشی و عملی در طول جشنواره اشاره کرد و گفت : کارگاه آموزشی علیرضا خمسه، ‘پانتومیم و زبان بدن’ نام دارد که روز شنبه پنجم اردیبهشت ماه ساعت ۹ صبح در سالن الغدیر مجموعه ورزشی المپیک برپا خواهد شد، ‘جزیره بدن’ عنوان کارگاه آموزشی علیرضا خاسب است که روزهای ۸، ۹ و ۱۰ اردیبهشت ماه در سالن الغدیر مجموعه المپیک و کارگاه علیرضا نادری نیز با نام ‘نوشتن، نو نوشتن’ روزهای ۶ تا ۸ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۲ تا ۱۶ در هتل شایگان برگزار می شود.

مرسلی اضافه کرد : جلسه نقد و بررسی آثار نیز هر شب از ساعت ۲۴ تا ۲ بامداد در سالن آمفی تئاتر دانشگاه صنعتی شریف صبح برگزار خواهد شد .

مرسلی در مورد داوران جشنواره به ایرنا گفت : پنج هنرمند داوری آثار را بر عهده خواهند داشت که رویا تیموریان ، مسعود رایگان ، مهدی سلطانی ، کوروش نریمانی و محمد امیر یار احمدی داوران این دوره از جشنواره خواهند بود .

وی اظهار داشت : آثار برگزیده طی مراسمی که عصر پنجشنبه دهم اردیبهشت ماه در سالن کوروش پارک دلفین ها برگزار می شود معرفی خواهند شد ، ملاک و معیار برگزیده شدن تعداد نیست بلکه کیفیت آثار برای ما مهم خواهد بود ، برگزیدگان جشنواره مناطق در نهایت به جشنواره ئئاتر تهران راه پیدا خواهند کرد .

این مسوول در جشنواره تئاتر دانشگاهی در مورد جوایز برگزیدگان نیز گفت : اعتبار اصلی جشنواره تندیس آن است که به برگزیدگان به همراه جایزه ریالی اهدا می شود.

وی برگزار کننده اصلی این جشنواره را وزارت علوم دانست و گفت : دانشگاه آزاد اسلامی تهران نیز از حامیان این جشنواره است ، تلاش داریم برای جشنواره تهران که از ۲۶ اردیبهشت تا ۹ خرداد در تهران برگزار می شود حامیان بیشتری جذب کنیم .

مرسلی با بیان اینکه جشنواره سالها فراز و فرودهایی داشته گفت : هر سال به اعتبار این جشنواره افزوده می شود ، نکته مهم این است که باید نگاه مسوولان به مقوله تئاتر بهتر ، آگاهانه تر و به دانشجویان حمایتی تر باشد .

وی یکی از مشکلات در مسیر برگزاری این نوع جشنواره را بحث مادی و بودجه دانست و گفت : امیدواریم با نگاه مثبت مسوولان به مقوله هنر و تئاتر و همت دانشجویان نیز این مشکلات حل شود.

گروه های نمایشی بخش مناطق هجدهمین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی کشور از روز شنبه پنجم تا دهم اردیبهشت ماه هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۲ آثار خود را در کیش به روی صحنه می برند .

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top