skip to Main Content

مدیرکل شیلات هرمزگان در حاشیه بازدید از ظرفیتهای شیلاتی پارسیان: راندمان ۵ برابری مزارع پرورش میگو در هرمزگان نسبت به سایر نقاط کشور


مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: راندمان و بازدهی مزارع پرورشی میگو در هرمزگان در برخی از نقاط به پنج برابر از میانگین کشوری خود رسیده است.

خبرگزاری فارس: راندمان 5 برابری مزارع پرورش میگو در هرمزگان نسبت به سایر نقاط کشور

به گزارش بادگیر و به نقل از خبرگزاری فارس از پارسیان، سید پرویز محبی ظهر امروز در حاشیه بازدید از ظرفیت‌های شیلاتی شهرستان پارسیان در غرب مرکز هرمزگان با بیان اینکه، در سایت پرورش میگو بندرمقام از توابع شهرستان پارسیان حدود ۲۰۰ هکتار در قالب شش مزرعه زیرکشت پرورش میگو رفته است گفت: پیش‌بینی شده است در این مزارع امسال شاهد برداشت بیش از ۴۵۰ تن میگو باشیم.

وی با بیان اینکه برداشت بیش از ۱۰ تن و ۶۰۰ کیلوگرم میگو در هر هکتار در سایت پرورش میگوی مقام رخدادی خوشایند برای استان هرمزگان است گفت: این در حالی است که متوسط کشوری میزان برداشت میگوی پرورشی در هر هکتار دو تن و ۶۰۰ کیلوگرم است.

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: استفاده از غذاهای استاندارد و مرغوب، تجهیز مزارع به سیستم هواده، بهبود و ارتقای مدیریت و کارشناسی تولید میگو در تحقق این مهم نقش بسزایی داشته است.

محبی افزود: تاکنون در برداشت کراپ اول مزارع بندرمقام بیش از ۲۰۰ تن و در کشت دوم بالغ بر ۱۱۲ تن میگو پرورشی برداشت شده است.

این مسئول در ادامه از بنادر صیادی پارسیان از جمله، بندر جوادالائمه و زیارت بازدید کرد و با صیادان و تعاونی‌های صیادی این بنادر دیدار کرد.

مدیرکل شیلات هرمزگان افزود: شهرستان پارسیان با برخورداری از بیش از ۲۸۰ شناور صیادی و بیش از هزار و ۲۰۰ نفر صیاد سهم مهمی در صید و صیادی استان هرمزگان دارد.

لازم به ذکر است استان هرمزگان با صید سالانه ۱۸۰ هزار تن رتبه نخست در کشور دارد.

مزارع پرورشی که طی سال‌های اخیر توسعه و گسترش آنها مورد توجه سازمان شیلات قرار گرفته است، به عنوان یکی از ظرفیت‌های جدید و قابل کنترل در کنار منابع آبزی طبیعی در خلیج‌فارس، نقش عمده‌ای را در تولید آبزیان و تقویت این ماده غذایی در سر سفره خانوارها در کشور دارد.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930909000751#sthash.bHnIHi8M.dpuf

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top