skip to Main Content

مدیر کل ارشاد هرمزگان در دیدار با جمعی از شاعران بندرکنگ: خرید آثار شاعران و مؤلفان در اولویت حمایت قرار دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌هرمزگان بر حمایت از خرید کتاب‌ها و آثار شاعران و مؤلفان تاکید کرد.
خبرگزاری فارس: خرید آثار شاعران و مؤلفان در اولویت حمایت قرار دارد

به گزارش بادگیر به مقل از خبرگزاری فارس از بندرکنگ واقع در مجاور بندر تاریخی لنگه، علیرضا درویش‌نژاد بعد از ظهر امروز در دیدار با جمعی از شاعران بندرکنگ این بندر را یکی از مراکز تبادل فرهنگی در جنوب کشور دانست و گفت: بندرکنگ از قدیم‌الایام به دلیل پیشرفت‌های دریانوردی و تجارت با بسیاری از کشورهای هم‌جوار و هند مراوده داشته است.

وی افزود: بخش زیادی از این تبادل با کشورهای هم‌جوار به صورت فرهنگی بوده ‌و این مهم به خوبی در آثار پیشینیان اصحاب فرهنگ و بزرگان این منطقه مشهود است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان اظهار داشت: از اعضای بی‌شمار ‌انجمن شعر به خوبی مشهود است بستر مناسبی در شهر کنگ برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری وجود دارد و از سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بندرلنگه می‌خواهیم در این خصوص برنامه‌ریزی کند‌ و اکثر انجمن‌ها را راه‌اندازی و فعال کند.

درویش‌نژاد از اعضای انجمن شعر بندرکنگ به دلیل ایجاد یک جریان پویای فرهنگی تقدیر و تشکر و عنوان کرد: شما بازوان فکری و اجرایی فرهنگ و ارشاد هستید و حضور هنرمندان بندرکنگ به صورت مداوم در مجامع فرهنگی و هنری جشنواره‌های مختلف کشور باعث مباهات و خرسندی است.

در این نشست، سرپرست فرهنگ و ارشاد بندرلنگه به بیان نیازهای هنرمندان و به خصوص انجمن شعر پرداخت و گفت: این انجمن در سال ۱۳۸۳ تشکیل شد و مکان فعلی نیز به همت شهردار به صورت موقت در اختیار هنرمندان قرار گرفته است.

حسین محسنی افزود: برگزاری جشنواره شعر کنگ از دیگر برنامه‌های آتی انجمن است زیرا بسیاری از اعضای انجمن از شاعران بسیار مطرح و آثارشان قابل طرح در سطح ملی است.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی مقدماتی و تخصصی با حضور اساتید مجرب استان و کشور نیز از دیگر برنامه‌های در دست اقدام است که امیدواریم با حمایت اداره‌کل ارشاد هرمزگان و سایر دستگاه‌ها محقق شود.

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان پس از شنیدن سخنان شاعران قول مساعد جهت هماهنگی با میراث فرهنگی برای تأمین مکان مناسب و برگزاری جشنواره شعر کنگ را پس از ارائه طرح مناسب داد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top