skip to Main Content

پیام تبریک شهردار بندرکنگ به مناسبت فرارسیدن سال نو

به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از لنگه نیوز شهردار بندرکنگ طی پیامی سال جدید ۱۳۹۴ را پیشاپیش به مردم بندرکنگ تبریک گفت.در این پیام آمده است:

shahrdarkong
نوروز نماد همبستگی و همگرایی ملی مردم ایران است که ریشه در ایران باستان دارد. نوروز به عنوان یک میراث فرهنگی همواره مورد توجه ایرانی ها، خلیج فارس نشینان ایرانی و مردم ایران دوست بندرکنگ می باشد و هر سال این جشن باستانی در بندرکنگ مانند اقصا نقاط ایران و کشورهای فارسی زبان با شکوه راوان برگزار می شود.سفره های نوروزی یکی از آئین های مشترک در مراسم نوروز، در بین مردمی است که نوروز را جشن می گیرند.
دید و بازدیدهای عید یا عید دیدنی یکی از سنت هایی است که در بیشتر کشورهایی که آن را جشن می گیرند، متداول است. در ۷ فرودین ۱۳۸۹ نخستین دوره جشن جهانی نوروز در تهران برگزار شد و این شهر به عنوان دبیرخانه نوروز شناخته شد.هرساله یک کشور از کشورهایی که نوروز را جشن می گیرند، میزبان جشن جهانی نوروز می باشد.
نخستین نوروز را در سال ۱۳۹۱ در صحن عمومی سازمان ملل به میزبانی ایران جشن گرفتند. با وجود این مردم مناطق خلیج فارس و به ویژه مردم بندر باستانی و تاریخی کنگ هر ساله این عید باستانی را با شکوه خاصی جشن می گیرند و آن را نوعی همبستگی ملی و سرزمینی قلمداد می کنند. بندر تاریخی کنگ با داشتن آثار باستانی و تاریخی فراوان که قلعه لشتان از جمله آن ها هست، هر ساله پذیرای گردشگران فراوانی از اقصا نقاط کشور است و مجموعه شهرداری بندرکنگ نیز تسهیلات وافری در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد، اینجانب ایوب زارعی به عنوان شهردار کنگ، نوروز باستانی ۱۳۹۴ خورشیدی را به تمامی هموطنان داخل و خارج از ایران و همچنین تمامی فارسی زبانان که در کشورهایشان این عید باستانی را جشن می گیرند، تبریک و تهنیت عرض می نمایم و از تمامی هموطنان استدعا دارم که از شهر باستانی و تاریخی بندرکنگ در این ایام بازدید کرده و از تمامی آثار تاریخی، موزه مردم شناسی، قلعه های باستانی و تاریخی و آثار دریانوردی این شهر به ویژه بوم مسی دیدن به عمل آورند.
امیدوارم مردم بندرکنگ و مجموعه شهرداری کنگ میزبانان خوبی برای شما عزیزان باشند.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top