skip to Main Content

مانور طرح اضطراری در فرودگاه کیش برگزار شد

مدیرکل فرودگاه کیش گفت: مانور طرح اضطراری با شرکت ۲۰ ارگان مستقر درجزیره کیش در فرودگاه بین المللی جزیره کیش برگزار شد.

1612273به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از روابط عمومی فرودگاه کیش، کورش فتاحی گفت: مانور برگزار شده در فرودگاه بین المللی کیش  یک مانور بین المللی و جزء الزامات صنعت جهانی هوانوردی است وکلیه فرودگاه ها باید بر طبق استانداردها و دستورالعمل های سازمان جهانی هوانوردی عمل و پیروی کنند.

وی افزود: مانور طرح اضطراری نیز یکی از این الزامات است که با سناریوهای متفاوت با توجه به شرایط مختلف همچون مکان نشست و برخاست هواپیما، وضعیت جغرافیایی منطقه از بابت کوهستانی بودن و یا دریایی بودن و توانمندی ها هر دو سال یکبار در فرودگاه برگزار می شود.

مدیرکل فرودگاه بین المللی کیش تصریح کرد: هشتمین مانور طرح اضطراری فرودگاه کیش با شرکت ۲۵۰ نفر از ۲۰ ارگان درون فرودگاهی و برون فرودگاهی چون هلال احمر، اورژانس، پایگاه هوایی، آتش نشانی، بیمارستان، آتش نشانی فرودگاه، شرکت های هواپیمایی، شرکت های هلی کوپتری، نیروهای نظامی و انتظامی و حراست  در محدوده شمال شرقی پارکینگ هواپیماهای فرودگاه کیش ظرف مدت ۳۰ دقیقه برگزار شده است.

فتاحی در خصوص سناریوی این مانور اضطراری گفت: سناریوی این مانور تلفیقی از ۲ حادثه واقعی است که در خارج از کشور اتفاق افتاده و سعی شد تا به واقعیت نزدیک باشد. به همین منظور برای اولین بار درانجام این مانور از هواپیما استفاده شد تا تیم های عملیاتی و ارگان های شرکت کننده با صحنه ای نزدیک به واقعیت روبرو شوند و سه عملیات اطفاء حریق، نجات و امداد در آن انجام شد.

مدیر کل فرودگاه کیش در خصوص اهداف برگزاری این مانور نیز اظهار داشت: ارزیابی توان عملیاتی نیروها، هماهنگی بین ارگان های دورن فرودگاهی و برون فرودگاهی، شناسایی نقاط ضعف و قوت نیروها توسط ۵ نفر ارزیاب از اهداف برگزاری این مانور است. همچنین از دیگر اهداف این مانور این است که قبل ازوقوع سوانح و حوادث احتمالی باید به گونه ای برنامه ریزی شود که اولاً پیش بینی های لازم صورت گیرد و دوماً بتوانیم سانحه را کنترل و مدیریت کنیم تا وارد مرحله بحرانی نشود.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه به ایام نوروز نزدیک می شویم و فرودگاه کیش این ایام با حجم بالای پرواز و مسافر روبرو است، احتمال بروز حوادث هم بالا می رود. نیروها باید برای ایام عید آماده باشند تا در صورت بروز حادثه احتمالی ، آمادگی لازم برای مواجه شدن و برطرف کردن آن در کوتاه ترین زمان ممکن را داشته باشند.

فرودگاه بین المللی کیش سومین فرودگاه پر تردد کشور پس از تهران و مشهد است که روزانه حداقل ۷۰ و حداکثر ۱۱۰ پرواز در آن نشست و برخاست می شود.

 

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top