skip to Main Content

بهره‌برداری از کارخانه رب گوجه در پارسیان

فرماندار پارسیان از بهره‌برداری کارخانه تولید رب گوجه در این شهرستان خبر داد.
خبرگزاری فارس: بهره‌برداری از کارخانه رب گوجه در پارسیان

به گزارش پایگاه خبری بادگیر، محمد رادمهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پارسیان از بهره‌برداری کارخانه تولید رب گوجه فرنگی در این شهرستان خبر داد و گفت: با مشارکت بخش خصوصی کارخانه تولید رب گوجه با ظرفیت تبدیلی ۲۰۰ تن در روز از روز شنبه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

فرماندار پارسیان با اشاره به اهداف جذب سرمایه‌گذار در این زمینه، افزود: یکی از اهداف راه‌اندازی این کارخانه تکمیل زنجیره تولید گوجه در شهرستان است.

رادمهر اضافه کرد: زیرساخت تمامی مراحل تولید گوجه از نهال‌کاری تا سبد بسته‌بندی در شهرستان وجود دارد که با ایجاد کارخانه تولید رب گوجه این زنجیره تکمیل می‌شود.

رئیس کارگروه کشاورزی پارسیان با اشاره به اینکه کشت غالب در شهرستان شامل گوجه می‌شود گفت: با توجه به عدم رعایت الگوی کشت هر ساله شاهد نوسان شدید قیمت گوجه در شهرستان هستیم به گونه‌ای که بسیاری از کشاورزان با خسارات مالی سنگینی مواجه می‌شوند.

فرماندار پارسیان یکی از دیگر از دلایل احداث کارخانه رب گوجه در شهرستان را جلوگیری از زیان کشاورزان دانست و خاطر نشان کرد: با ایجاد این نوع تأسیسات ضایعات محصول به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند و هزینه تولید رب گوجه به دلیل نزدیکی آن به محل کشت پایین خواهد آمد.

رادمهر در خصوص پایداری کارخانه تولید ربع گوجه در فصل‌های گرانی گوجه نیز گفت: پس از این، کشاورزان علاوه بر الزام به رعایت الگوی کشت در کنار کشت گوجه معمول، ملزم می‌شوند سطحی معادل یک الی دو هکتار از اراضی خود را به کشت گوجه ربی اختصاص بدهند که در این روش کارخانه طی قرارداد با کشاورز و با قیمت کارشناسی مصوب می‌تواند خوراک تولید خود را تأمین کند.

یادآور می‌شود، کارخانه تولید رب گوجه با ظرفیت تبدیل روزانه ۲۰۰ تن از روز شنبه در شهرک صنعتی پارسیان آغاز به کار می‌کند و محصول تولیدی جهت بسته‌بندی به دیگر استان‌های کشور ارسال می‌شود.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top