skip to Main Content

مدیر کل شیلات هرمزگان تشریح کرد: آخرین وضعیت بنادر صیادی غرب هرمزگان

مدیر کل شیلات هرمزگان آخرین وضعیت بنادر صیادی غرب هرمزگان را تشریح کرد.
13930908000269_PhotoA

به گزارش خبرگزاری بادگیر و به نقل از  خبرگزاری فارس از غرب هرمزگان، سید پرویز محبی صبح امروز در حاشیه بازدید از بنادر صیادی حسینه، کنگ و بستانه شهرستان بندرلنگه با اشاره به جایگاه بنادر صیادی در ارتقا و تسهیل خدمات صیادی اظهار کرد: واگذاری مدیریت بهره‌برداری از بنادر صیادی به تعاونی‌های صیادی منجر به بهبود روند ارائه خدمات به صیادان و همچنین ارتقای عمران و آبادانی این  بنادر صیادی شده است.

وی در حاشیه بازدید از بندر صیادی کنگ و پس از دیدار چهره به چهره با صیادان این بندر صیادی از مجموعه فعالیت‌های انجام شده توسط مدیریت بندر صیادی کنگ اعلام رضایت کرد و افزود: پس از رایزنی و دیدارهای انجام شده قرار شده است در بحث ایجاد امکانات و آبادانی شهرداری و شورای شهر کنگ به شیلات در این زمینه کمک کنند.

مدیر کل شیلات هرمزگان ادامه داد: آغاز ساخت اسکله برای شناورهای کلاس قایق دیزلی در این بندر صیادی و همچنین پیگیری و تلاش برای احداث اسکله جهت قایق‌های کلاس بنزینی در موج شکن بندر صیادی کنگ از اهم اقدامات تعاونی صیادی کنگ بوده است.

وی با بیان اینکه بندر صیادی کنگ با برخورداری از بیش از ۲۳۰ فروند شناور صیادی کلاس قایق و لنج نقش مهمی در صید و صیادی استان دارد گفت: این بندر صیادی همچنین از دو تعاونی فعال با بیش از مجموع هزار و ۳۲۶ عضو برخوردار است.

محبی در حاشیه بازدید از بنادر صیادی حسینه و بستانه نیز خاطر نشان کرد: بندر صیادی حسینه با بیش از ۸۰ فروند شناور کلاس لنج و قایق از یک تعاونی صیادی فعال با بیش از ۴۰۰ نفر عضو بهره‌مند است.

وی میزان شناورهای صیادی بندر صیادی بستانه را بالغ بر ۲۲۰ فروند خواند گفت: این بندر صیادی با بیش از هزار و ۳۶۲ نفر صیاد تحت پوشش یک تعاونی فعال قرار دارند.

این مسئول در دیدارهای جداگانه با صیادان و برخی از مسئولان این بنادر به بررسی مشکلات و مسائل صید و صیادی  و همچنین ارائه راه حل‌های مطلوب برای آنها پرداخت.

صیادان بندرکنگ در دیدار با مدیر کل شیلات هرمزگان خواستند تا دولت اعتبارات بیشتری را در جهت مرتفعسازی مشکلات و نواقص این بندر صیادی اختصاص دهد.

لازم به ذکر است استان هرمزگان با برخورداری از ۲۹ هزار صیاد رتبه نخست صید در کشور را دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top