skip to Main Content

عملیات گازرسانی به جزیره کیش آغاز می شود

مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان از مذاکرات اولیه به منظور بررسی توزیع گاز طبیعی و ایجاد شبکه گازرسانی در جزیره کیش خبر داد. و گفت: با هماهنگی های صورت گرفته میان شرکت گاز استان هرمزگان و منطقه آزاد کیش مراحل طراحی گازرسانی در جزیره به منظور اجرای شبکه داخلی در این جزیره انجام خواهد شد.

IMG09454496

به گزارش پایگاه خبری بادگیر و به نقل از خبرگزاری مهر، حیدر پروین صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با هماهنگی های صورت گرفته میان شرکت گاز استان هرمزگان و منطقه آزاد کیش مراحل طراحی گازرسانی در جزیره به منظور اجرای شبکه داخلی در این جزیره انجام خواهد شد.

با اعلام این خبر بیان داشت: بودجه اجرایی این طرح توسعه شرکت گاز استان هرمزگان تامین می شود و در صورت همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با این طرح، طرح گازرسانی به جزیره کیش از اوایل سال ۱۳۹۴ آغاز خواهد شد.

پروین خاطرنشان کرد: مشابه این کار با همکاری خوب و سازنده منطقه آزاد قشم هم اکنون مرحله پیمانسپاری خود را در شهر قشم و درگهان طی می کند.

وی میزان مصرف گاز در بخش های صنایع، تجاری و مسکونی در جزیره کیش را حدود یک میلیون متر مکعب در روز برآورد کرد و افزود: در حال حاضر گاز مورد نیاز نیروگاه کیش از منابع گازی جزیره سیری تامین می شود که گاز استحصال شده از جزیره کیش هم می تواند پس از نم زدایی و عملیات اسید زدایی در شبکه گازرسانی مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان از طرح گازرسانی به شهرهای پارسیان، بستک رودان، بندرخمیر، بندرعباس و همچنین طرح توسعه شهر حاجی آباد و  بیش از ۲۰ روستا در استان خبر داد و افزود: طرح انتقال گاز به مناطق مختلف استان از ۳ سال پیش سرعت گرفته و نیز با اجرایی شدن خط انتقال صادراتی گاز به کشور عمان پروژه گازرسانی به شهرهای میناب، بشاگرد، جاسک و سیریک نیز در دستور کار قرار دارد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top