skip to Main Content

خاطرات شفاهی آیت الله رکنی امام جمعه بندرلنگه مکتوب شد

نویسنده کتاب “شهید صوفی” گفت: مجموعه خاطرات شفاهی آیت الله سید محمد جواد رکنی، امام جمعه بندر لنگه در کتابی منتشر خواهد شد.

20به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل از گروه جهاد و مقاومت مشرق، امیر حسین انبارداران مدیر مسئول انتشارات مجنون و نویسنده کتب دفاع مقدس اظهار کرد: مجموعه خاطرات شفاهی آیت الله سید محمد جواد رکنی، امام جمعه بندر لنگه در کتابی منتشر خواهد شد.

وی افزود: آیت الله رکنی از سال ۱۳۵۵ با دستور آیت الله گلپایگانی به بندر لنگه رفته و در سال ۱۳۵۸ از سوی امام خمینی(ره) به امام جمعه‌ای بندر منصوب شده است و تاکنون نیز در این کسوت مشغول به فعالیت است.

انبارداران با بیان اینکه آیت الله رکنی از معدود افرادی است که با حکم امام(ره) هنوز بر سمت خود باقی است، تصریح کرد: وی از قدیمی ترین امام جمعه‌های کشور است و با توجه به مدت اقامتی که در آن محیط داشته است، با مردم، آداب و رسوم و منطقه به خوبی آشناست.

نویسنده کتاب “شهید صوفی” خاطر نشان کرد: آیت الله رکنی از شاگردان امام خمینی (ره)در نجف بوده است. وی پش از ۹ سال تحصیل در نجف در سال ۱۳۵۳ به کشور باز میگردد.

وی بیان کرد: کار نوشتن کتاب به پایان رسیده و خاطرات شفاهی مکتوب شده نیز در اختیار راوی قرار داده شده تا آن را ویرایش نماید. البته قرار بود این کتاب در نکوداشتی که برای وی در هرمزگان برگزار می‌شد، آماده شود که به دلیل گستردگی خاطرات و ناب بودن اطلاعات به طول انجامید.

انبارداران گفت: این کتاب علاوه بر خاطرات آیت الله رکنی، به نوعی تاریخ بندر لنگه نیز محسوب می‌شود که به صورت مستند روایت می‌شود. همچنین در این کتاب، تاریخ انقلاب بندرلنگه و  حضور مردم در دفاع مقدس نیز شرح داده می‌شود و فصل‌هایی به آن اختصاص دارد. زمزمه‌های انقلاب، اوج گیری نهضت تا پیروزی انقلاب، پس از انقلاب و دوران دفاع مقدس بخش‌هایی از این کتاب است.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top