skip to Main Content

سومین یادواره شهدای شهرستان بستک در هفته بسیج به کار خود پایان داد

سومین یادواره شهدای شهرستان بستک به مناسبت هفته بسیج امشب با حضور گسترده مردم در شهر جناح با تقدیر از خانواده معظم شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره شهداء به کار خود پایان داد.

درویشی ۲

به گزارش خبرگزاری بادگیر از بستک، سرهنگ درویشی فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان در این مراسم گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کوچکترین خدمتی است که می توان برای شهدا انجام داد و بدینوسیله فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه می شود.

وی افزود: شهدا به خاطر رسیدن به هدفی الهی از جان شیرین خود گذشتند و خانواده شهدا پیکر عزیزان خود را با افتخار تحویل می گرفتند و با عزت تشییع می کردند.

سرهنگ درویشی در خصوص اهداف شهداء از حضور در میادین نبرد گفت: هدف شهدا تنها حفظ خاک نبود زیرا حراست از تمامیت ارضی موضوعی است که همه کشورها نسبت به آن اهتمام می ورزند و مسلماً شهدای ما هدفی فراتر از حفظ خاک داشتند.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه بستک هدف شهدا را حفظ آرمان و اندیشه های امام راحل(ره) دانست و گفت: آرمانهای امام همان نهضتی است که پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) در طول سالها مجاهدت و از خود گذشتگی پایه گذاری کرده بود.

سرهنگ درویشی حفظ تمامیت ارضی نیز یکی از موضوعات مهم در دوران دفاع مقدس دانست و گفت: خداوند وعده نصرت را به کسانی که در جهت حراست از آرمانهای الهی گام برمیدارند داده است به همین علت پیروزی نهایی به مردم غیور ایران اسلامی تعلق گرفت.

فرمانده سپاه بستک با اشاره به جنگهایی که در طول تاریخ بین ملتها اتفاق افتاده گفت: افراد زیادی در این جنگها جان خود را از دست دادند اما به هیچکدام از کشته ها شهید اطلاق نشد زیرا اهداف سلطه جویی مد نظر طراحان آن قرار داشت و در جهت اعتلای کلمه حق گام برداشته نشد.

سرهنگ درویشی با اشاره به تغییر ماهیت جنگ در این دوره گفت: جنگ ما به اتمام نرسیده و در دوران جهاد اکبر به سر می بریم و مطمئناً مسئولیت همه ما سنگین خواهد بود.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top