skip to Main Content

بهار فعالیتهای نمایشی با فعالیت ۴ گروه در بستک

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد بستک گفت: چهار گروه نمایشی در این شهرستان فعالیت خوب و منسجمی را آغاز کرده‌اند.
IMG_4090
 به گزارش پایگاه خبری بادگیر به نقل خبرگزاری فارس از بستک، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا شیبانی صبح امروز در هفتمین نشست کارگروه تخصصی نمایش شهرستان از آغاز فعالیت چهار گروه نمایشی در بستک خبر داد.

وی گفت: تا قبل از سال ۹۱ شهرستان بستک علی‌رغم ظرفیت بالای هنری در حوزه نمایش هیچ فعالیت نمایشی مؤثری از خود نشان نمی‌داد و به همین دلیل بسیاری از فرصت‌های خوب حضور هنرمندان در عرصه نمایش از بین رفت.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بستک ایجاد روحیه خودباوری در بین هنرمندان نمایش را بهترین آغاز از سال ۹۱ دانست و گفت: در سال ۹۱ با تعداد کمی از هنرمندان فعالیت فشرده و سنگینی آغاز شد و تلاش شبانه‌روزی هنرمندان منجر به شکل‌گیری گروه منسجمی به نام فانوس شد که در همان سال نخستین تجربه شهرستان برای حضور در جشنواره تئاتر استانی رقم خورد و هنرمندان توانستند پنج جایزه از این جشنواره معتبر استانی دریافت کنند.

شیبانی افزود: اما این آغاز راه بود و در سال ۹۲ و سال‌جاری آموزش‌ها ادامه یافت و ما امروز جمع خوبی در شهرستان داریم که این هنر را دنبال می‌کنند و هنر نمایش به یکی از رشته‌های محبوب هنری در میان جوانان شهرستان تبدیل شده است.

رئیس کارگروه نمایش شهرستان رعایت اصول اخلاقی در هنر نمایش شهرستان را یکی از دلایل پیشرفت این هنر دانست و گفت: هنر بدون اخلاق هیچ ارزش و اعتباری ندارد و هنرمندان شهرستانی که پیشانی فرهنگی استان خوانده می‌شوند همیشه به این نکته توجه داشته‌اند و فعالیت بدون حاشیه دستمزد آنان در پرداختن به این هنر بوده است.

این مقام مسئول تأکید کرد: ما هیچ‌گاه خودمان را از هنرمندان جدا ندانسته، همیشه در کنار هنرمندان بودیم و از نزدیک دغدغه‌ها را می‌شنیدیم لذا فوری مشکلات را برطرف می‌کردیم به همین خاطر تا حالا اجازه حاشیه‌سازی به هیچ هنرمندی داده نشده است و از این به بعد هم هنرمندان به این نکته توجه بیشتری خواهند کرد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بستک سال ۹۳ را بهار فعالیت‌های نمایشی شهرستان دانست و گفت: حضور کارگردانان جوان که برخاسته از دوره‌های آموزشی و کارگاهی در شهرستان بوده را ظرفیت خوبی برای آینده نمایش شهرستان می‌دانم و آغاز فعالیت چهار کار نمایشی به کارگردانی احمد عباد به نام «مرسی بابت ساندویچ‌ها»، غزل جعفری با کاری به نام «منطقه صفر سخیداد» و دو کار به کارگردانی فریبا آذر به نام‌های «داماهی و دیدار به ماه و آینه» دوران خوبی را برای آینده نمایش شهرستان رقم خواهد زد.

شیبانی ضمن تشکر از هنرمندان، کارگردانان و نویسندگان استان بابت همراهی با هنرمندان شهرستان گفت: ما در شهرستان دریایی از صفا و صمیمیت و همدلی بین هنرمندان شهرستان و استان به وجود آوردیم که این فرهنگ باعث شد، امروز اینگونه هنرمندان شهرستان فعالیت کنند و هر جا نیازی بوده است هنرمندان صاحب نام استان از قبیل علیرضا داوری، رضا غریب‌زاده و سایر هنرمندان در کنار خود احساس کرده‌اند.

یادآور می‌شود انسجام‌بخشی به فعالیت‌های هنری، برنامه‌ریزی و هم‌فکری در خصوص جشنواره طنز خُنَه (خنده)، تقسیم و زمانبندی ساعات استفاده از سالن توسط هنرمندان نمایش، ارائه راهکار نحوه استفاده از ظرفیت‌های انجمن‌های هنری در نمایش از موضوعات طرح شده در این نشست بوده است.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top