skip to Main Content

سرپرست اداره اوقاف بستک خبر داد: ۱۳ موقوفه جدید به ارزش ۸ میلیارد ریال در بستک وقف گردید

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بستک گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۱۳ موقوفه جدید به ارزش ۸ میلیارد ریال در بستک وقف گردید.

درخشنده ۲

به گزارش خبرگزاری بادگیر از بستک، رضا درخشنده سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بستک از وقف ۱۳ موقوفه جدید به ارزش ۸ میلیارد ریال در بستک خبر داد.

رضا درخشنده ضمن تشکر از واقفان و خیر اندیشان شهرستان افزود: این موقوفات شامل یک باب مسجد، یک قطعه زمین، یک باب دارالقرآن و ۱۰ حفره آب انبار بوده که از این تعداد، سه حفره آب انبار به منظور تأمین آب شرب مردم در دهه محرم در شهرستان بستک وقف شد.

وی با اشاره به افزایش رشد بیش از صد درصدی موقوفات نسبت به سال گذشته عنوان کرد: در مجموع، سال گذشته ۱۵ مورد موقوفه جدید داشتیم که تا آبان ماه سال ۹۲ تعداد ۱۰ مورد وقف ثبت گردید و خوشبختانه به همت واقفان، امسال تا کنون ۱۳ مورد وقف در شهرستان ایجاد شده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بستک، مساجد، آب انبار، زیارتگاه، آرامستان، مدارس علوم دینی، دارالقرآن، کاروانسرا، غسالخانه و خانه خیریه را از مهمترین موقوفات این شهرستان بر شمرد.

درخشنده با تأکید بر نهادینه ساختن فرهنگ وقف در شهرستان، خواستار مشارکت هر چه بیشتر واقفین پیرامون احداث منازل مسکونی برای جوانان و نیازمندان، تأمین هزینه های درمان بیماران بی بضاعت، کمک هزینه ازدواج و خرید جهیزیه برای جوانان شد.

بستک که از شهرستانهای غربی استان هرمزگان است؛ دارای بیش از دو هزار موقوفه می باشد.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top