skip to Main Content

فرماندار پارسیان: افتتاح و کلنگ زنی ۷۲ پروژه در هفته دولت/ ایجاد ۴۱ هکتار پهنه گردشگری در نوار ساحلی

فرماندار پارسیان با اشاره به افتتاح و کلنگ زنی ۷۲ پروژه در هفته دولت، اظهار‌کرد: اعتبار این پروژه ها ۱۸ هزار میلیارد تومان می باشد که نبست به سال گذشته ۴۴۰ درصد رشد داشته است.


به گزارش خبرگزاری بادگیرنیوز؛ نشست خبری فرماندار پارسیان به مناسبت هفته دولت با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.


فرهنگ سالمی، فرماندار پارسیان در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: هفته دولت، فرصت مغتنمی برای بیان دستاوردهای نظام و کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی در اداره کشور است و مردم باید از نزدیک با این خدمات آشنا شوند.


فرهنگ سالمی، افزود: دولت مردمی قوی در سال گذشته کار خود را بر مبنای رفع مشکلات مردم و در کنار مردم بودم شروع کرد و امروز با روی کار آمدن مدیران جهادی اقدامات مناسبی را به ثمر رسانده است.


فرماندار پارسیان با اشاره به اینکه ۷۲ پروژه در هفته دولت کلنگ زنی و افتتاح خواهد شد، گفت:  ۶۵ پروژه به بهره برداری مطلق و افتتاح و همچنین ۷ پروژه کلنگ زنی خواهد شد که در مجموع ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار این پروژه ها خواهد بود.


نماینده عالی دولت در پارسیان با بیان اینکه پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی در هفته دولت سال جاری نسبت به سال گذشته رشد قابل ملاحظه ای داشته است، تاکید کرد: سال گذشته ۳۳ پروژه داشته ایم که با رشد ۲۲۰ درصدی به ۷۲ پروژه رسیده ایم و از لحاظ ریالی نیز از ۴ هزار میلیارد تومان سال گذشته به ۱۸ هزار میلیارد تومان با رشد ۴۴۰ درصدی رسیده ایم.


وی، با توجه به افتتاح ۹۰۰ پروژه در هفته دولت و رشد ۲۵۰۰ درصدی اعتبارات آن در استان هرمزگان، گفت: این نشانگر تلاش و همت مدیران استانی است که برای تغییر آمده اند و یک گام اول از صدها گامی است که باید برای حل و رفع مشکلات مردم برداشته شود .


سالمی، با اشاره به بودجه های اختصاص‌یافته به شهرستان پارسیان درسال جاری، عنوان کرد: سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای شهرستان بود که بخشی از تخصیص یافت اما اکنون این بودجه به ۶۴ میلیارد تومان رسیده با رشد ۳۰۰ درصدی تا بتوانیم پروژه های نیمه تمام را تکمیل نماییم، همچنین اعتبارات دیگری به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های عمرانی، آموزش و پرورش، ورزش و….با همت استاندار هرمزگان از سطح ملی جذب نموده ایم.


فرماندار پارسیان، با اشاره به موقعیت استراتژیک شهرستان پارسیان، تصریح کرد: اختلاف دمایی  ۲۰ درجه ای از نوک کوه تا ساحل ، کشاورزی، دامپروری، کریدور جنوبی نوار ساحلی، ایجاد پتروشیمی ها و …از جمله موضوعاتی است که شهرستان پارسیان را به عنوان خاورمیانه ایران مطرح می‌نماید و این ویژگی های خاص‌ و افتخاری خدادادی است که باید به نحو مطلوب‌استفاده شود.



وی، به وضعیت گردشگری و آینده آن در شهرستان اشاره و اظهار ‌کرد: شهرستان پارسیان در زمینه گردشگری‌یک ظرفیت بالایی دارد که مطالعه در این زمینه انجام شده، بازدیدهای میدانی وسیع صورت گرفته که ۴۱ هکتار فضا به عنوان پهنه گردشگری در نوار ساحلی ایجاد خواهد شد تا سرمایه گذار را مجاب‌به سرمایه گذاری ‌کند.


فرماندار پارسیان به موضوع گردشگری در دو شهر دشتی و کوشکنار نیز‌ اشاره و گفت: با نگاه ویژه استاندار هرمزگان در دو شهر دشتی و کوشکنار(دستیر، تبن) ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی و بهسازی و رونق و توسعه گردشگری در نظر گرفته شده است.

0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back To Top